Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Mysteriet om den elektroniske tænding!

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Mysteriet om den elektroniske tænding!

Nå, så fik jeg endelig monteret mit elektroniske tændingsanlæg (Boyer).
    Grovindstillet efter manualen gik den nogenlunde i tomgang men hakkede i det ved acceleration. Skød og sparkede også lidt!
    Så over til min ven med stroboskoplampen, det viste sig den tændte først helt oppe i top. Stillet til tænding ved F mærket i tomgang og set at den avancerer til det tidlige mærke når omdr stiger ( og rendt rundt på gulvet efter cyklen da den begyndte at steppe baglæns på støttebenet....). Så gik den som en totakter i tomgang, meget ustabilt. Stillede den derefter til at tænde bare ganske lidt før top. Går nu støt som en fiskerkutter i tomgang og tager gassen rimeligt. Hvad er galt?
    Samtidig er kommet et andet mysterium: den er ikke til at drive i gang med kickstarteren men starter fint på den elektriske.....(Når bare drevet vil gå i hak....) og skal have noget gas for at tænde.
    Nogen kloge kommentarer til alt dette?

Nold

Den kan faktisk godt køre med ombyttede tændrørshætter. Min opførte sig som din da de var byttet om.

Har du prøvet det ?.

Se iøvrigt i menuen, der er en lang fortælling om boyer montering.

MVH

Kommentar

gnist

Det må jeg lige prøve:. Jeg har ikke de store forhåbninger, det er jo en dobbeltspole så der kommer gnister samtidig i de to cylindre, men mange års erfaring har givet mig en vis overtro..... vender tilbage i morgen... heldigvis var der intet nyt i de andre indlæg om boyeren, tilsyneladende har jeg gjort det rigtigt......

Nold
      Last edited by Nold; 03-04-2008, 21:04.

Kommentar

Min den "skød" også en del indtil de blev byttet om.

MVH

Kommentar

nu har jeg prøvet at bytte tændkablerne, det hjalp ikke....

Nold

Kommentar

drilletronisk tænding

Jeg satte selv tænding på forrige vinter uden problemer.
            Jeg købte den hos Ringsted motor og Per fortalte at der i enkelte tilfælle var defekte bokse.
            Der må være en i have foreningen der har en med en bouer tænding der kører rigtigt og så simbelthen bytte boksene om og så se. Det er 5 ledninger med stik. 20min så skulle den ged være barberet.
            Boksene kan jo ikke skilles af, og umiddelbart lyder det somom tændingspunktet ikke flytter sig når du giver den lidt foder.

Kommentar

Working...
            X