Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Gevinderne er væk

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Gevinderne er væk

Hej

Jeg har til min gru opdaget at gevinderne til generatordækslet ( det runde som sidder på venstre motorskjold ) - er væk. Det i det forreste hul ser ud som det er boret op, men jeg regner med at det bare er fordi gevindet er trukket gevaldigt over. Det bageste hul har lidt rynker tilbage, så det er jo nok derfor at jeg ikke har tabt dækslet.

Ved øjemål ser det ud som om at de to umbracoskruer er ø 5mm. Er det rigtigt? Og hvordan skal man kringle reparationen af dette. Er det bare at bore hullerne ud og dernæst skære 6mm gevind i? Eller er det mere tilrådeligt at få lagt helicoil i istedet?

Hvad siger I?

På forhånd mange tak
    Vh Ken Kristensen -

En klassiker

ser det ud som om at de to umbracoskruer er ø 5mm
    Originalt har der her siddet 2 stk 5 mm phillipsskruer med noget fingevind. Så mon ikke vi er ude i noget klassisk snavs, med at en tidligere ejer har tonset nogle ukurante unbracoskruer i, og derved fræset de oprindelige gevindhuller op. Det nemmeste vil nok være at finde nogle passende skruer, og så skære dem op til 6 mm. Skal de helicoiles, så skal de jo alligevel skæres op.

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

nul gevind

Jeg havde nøjagtig samme problem,
      og kørte 1 mm op i dimension,
      skar nyt gevind og satte 6mm umbraco skruer i med mm gevind i stedet for fin gevind.
      resultatet er fint, og skruer kan du få alle steder.
      Frem over isen.
      Ulrik

Kommentar

Hej alle

Mange tak skal i have. Så vil jeg da få handlet lidt skruer og og en snittap, så jeg kan få det her overstået hurtigst muligt - jeg burde jo have været på gaden nu. Men har ventet på grund af det her omtalte problem. Vil helst undgå at få vand i generatoren

Med hensyn til de originale skruer, som en gang har siddet der, så regnede jeg med at de umbracoer, som jeg har ( en enkelt ) tilbage af,var de originale. Det er mit gæt da alle de øvrige skruer rundt omkring på blokken er umbraco - men man skal vist lære noget nyt hver dag....

Endnu en gang tak for alle bidrag
        Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Working...
        X