Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Se hvad jeg fandt i min sump!

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Se hvad jeg fandt i min sump!

Da jeg tog sumppladen af min "nye" xs 650'er, faldt der noget ud. Jeg prøver at vedhæfte et par billeder af det.

Det er noget af en ring eller en fjeder. Det er rundt på den ene side og fladt på den anden. Måske har det været sort på den runde side, men er slidt blankt på den anden.

Er der nogen som har et bud på hvad det kan være?

Jeg tænker om det kan være fjederen fra starteren, men jeg ved ikke om den kan finde ind i sumpen.

På forhånd tak

Dan
    Tilføjede filer

Oprindeligt indsendt af Dan Se indlæg
    Da jeg tog sumppladen af min "nye" xs 650'er, faldt der noget ud. Jeg prøver at vedhæfte et par billeder af det.

Det er noget af en ring eller en fjeder. Det er rundt på den ene side og fladt på den anden. Måske har det været sort på den runde side, men er slidt blankt på den anden.

Er der nogen som har et bud på hvad det kan være?

Jeg tænker om det kan være fjederen fra starteren, men jeg ved ikke om den kan finde ind i sumpen.

På forhånd tak

Dan
    Ja det ligner fjederen fra starteren

Kommentar

Hej Dan
      det kunne også ligne en massakreret siddering fra en af krydspindene i stemplerne. men grim er den ihverttilfald.
      mvh Erik

Kommentar

Hej Dan,

Jeg synes det ligner en Ruko-nøgle....Hvordan er den dog havnet der.. He-he.

Ib

Kommentar

Nøglen til mysteriet....

....Har jeg ikke, men: den er for spinkel til at være starterfjederen, det er heller ikke kickstarterfjederen, den er også tykkere, en stempelpindslåsering er det heller ikke, den er tyndere og kortere og kan kun finde vej der ned gennem en skylleport, som xseren jo er så dejlig fri for. måske NOGET AF tilbageslagsfjederen bag startertandhjulet.? i så fald overlever du nok at den mangler indtil du får lukket op ind til starterdrevet. Jeg havde iøvrigt den store fornøjelse at skille koblingen rimeligt problemfrit ad for nylig. Det skriver jeg om i en ny tråd så man kan søge på den (hvor er jeg klog!)

Nold

Kommentar

Ej længere et mysterie?

He he. Du har ret Ib, det er jo en nøgle. Hvorfor så jeg dog ikke det?

Efter at jeg har modtaget et starter rep. kit, er jeg temmelig sikker på at det er fjerderen bag starteren (som Nold også forslår). Det ville også forklare den grimmer lyd som starteren laver. Men jeg skal nok vende tilbage når jeg har fået tid til at skifte delene (forhåbentligt i weekenden - om konen tillader).

Mvh. Dan

Kommentar

Æhh, Dan, jeg tror sørme min kone går ind for bigami. Det lyder som samme sang. Bare fordi man lige bruger en 30 - 40 timer på dyret.

MVH

Kommentar

en hurtig omgang

Hej Dan, din lykkelige bigamist (kun een svigermor)

hvis du er lige så heldig som jeg kan det klares på en god times tid. Så kan hun jo lige klare opvasken imens.

Til Ib: nej, en skruenøgle er noget andet, men "to screw" kan anvendes på begge situationer...

nold

Kommentar

Fjeder - hvilken fjeder?

Og vinderen er...

Kontrafjederen som sidder bag bendix startergearet som vi havde gættet.

Det var nemt at skille ad og skifte, og det viste sig, at der ikke var noget tilbage af fjederen på dens oprindelige position. Noget må være blevet fjernet af en tidligere ejer, noget lå bag dækslet i højre side, og så var der jo den del, som jeg fandt ved sumppladen.
                  Desværre var de stumper som lå bag højre sidedæksel blandet op med dele fra chock koblings fjedrene (de tre af dem), men det skriver jeg lige en ny post om for god ordens skyld.

Tak for jeres bud

Dan

Kommentar

Working...
                  X