Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Koblings plader.?

Klap sammen
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Koblings plader.?

Hej allesammen,

Jeg er i gang med at renovere min XS'er.
    Jeg tjekkede i den forbindelse mine koblings plader hvis tykkelse siger 3,05 mm.
    Min Haynes bog siger koblings pladerne skal have en tykkelse på 3,5 mm. fra nye af og 3,1 mm. er service limit.!

Okay tænker jeg, de er slidte.. På Ebay finder jeg nogle plader i Tyskland fra et firma som hedder EBC Brakes i England. Dem kender jeg ikke, men det så ellers fint ud.

Pladerne kommer hjem og jeg måler dem til 3.0 mm.!?! Dvs. under Haynes grænse...
    Er der nogle af jer som kan fortælle mig om Haynes er lidt forkert på den eller om dette EBC Brakes er noget skidt.?
    Som jeg ser det var det ikke nødvendigt at skifte pladerne, men nuvel, nu er de hjemkommet til en pris af kr. 445,- med fragt for 6 plader.

Er der nogle som kan kommentere på dette.?

Med venlig hilsen
    Henrik

Måske er der noget der kan kaste lidt lys over sagen i denne tråd:
    Spørgsmål og svar vedr. motor & gearkasse.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

Kommentar

Oho.. Mange tak for svar :-) Tja det var så spild af kr. 445,- og når beløbet ikke er højere kan det dårligt betale sig at returnere dem. Nå.. Så bliver koblings pladerne også bare skiftet.. :-)

Kommentar

Jeg har en xs2 som har 3,5 mm plader. Den har ombygget til 3,0mm dermed blev der plads til 7 i stedet for 6 plader ( af mærket Vesra) Så nu glider koblingen ikke mere.
        Mvh: Jønne XS2

Kommentar

Working...
        X