Vigtigt. Forum er åbent for, at man kan læse alt, dog ikke dokumenter vedrørende klubben. Du skal være medlem af klubben, hvis du skal skrive på /oprette emner. Når du har fået medlemsnummer kan du oprette dig
her. Se forsiden mht. at melde dig ind. Link til indmeldelses information.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Tro kan jo som bekendt flytte bjerge, men personligt er jeg altid selv lidt skeptisk, når jeg hører om vidundermidler. Hvad er bieffekterne.
Hvis nogle små teflonkugler kan gøre underværker, så var der vel også for længst et af de større olieselskaber, der tog ideen til sig, eller hvad? Jeg tror ikke på at man kan være alene om en virkelig god ide ret længe. Der er vist ingen nemme løsninger til at få en gammel motor til at køre som en ny. Som hovedregel har 'krambambolin' i bedste fald ingen virkning, udover at score kassen i sælgers favør. De såkaldte 'videnskabelige' tests beviser jo kun produktets fortræffelighed, når det er fabrikanten selv, der står bag testen.
Generelt skal man vare sig for at tilsætte friktionsnedsættende additiver til olien i en motor med våd kobling.
Hvis der står for mange penge på oliekontoen, så ville jeg nok foretrække at bruge dem på en bedre olie, et ekstra olieskift, et nyt oliefilter og evt et par nye tændrør og lidt karburatorrens.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar