Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Mikuni membraner - forsøgskanin søges !

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Mikuni membraner - forsøgskanin søges !

Pessarene i mine karburatorer er ved at falde fra hinanden men da nye er ubetalelige (ca 2000 kr PER STK! ) lurer jeg på om man kan renovere dem. Jeg har en ide om noget med nogle dele fra en Stromberg- karb. og vil gerne lave et forsøg da disse er meget billigere. Jeg nænner dog ikke at ofre mine egne endnu anvendelige membraner, især hvis ikke forsøget lykkes. Hvis der er een der har en eller to karb. liggende hvor membranerne alligevel er helt færdige vil jeg gerne låne dem til forsøget. Hvis det lykkes er det noget der kan spare os for mange penge så idealisme vil måske endda kunne betale sig rent økonomisk her?

Nold

Hej Nold. [8D]

Jeg har selv lige været på rullefelt 4 gange med min cykel men det kunne ikke lykkes forhandleren at juster mine kaburatorer, da jeg så selv måtte igang fandt jeg et micro-hul i mine membraner. jeg købte et brugt sæt karburator der var rimlige ok , ( havde selv et gammelt sæt der heller ikke duede ) så jeg kan vel finde et enkel spjæld jeg gerne vil sætte på højkant som forsøg. men hvis det ikke lykkes vil jeg gerne have selve metal-spjældet tilbage igen, ( hvis den stadig er ok ) til flere forsøg. Jeg har selv kigget på den plastic-holder omkring spjældet, men har ikke fået den af.

det sidste sæt jeg satte på min der sprayede jeg venyl-makeup på membranerne, det syntes jeg virkede rimlig til at holde liv i de orginale . ( ihvert fald mens man samler dem )

men ring til mig hvis du kan bruge et enkel spjæld ( du kan jo altid få det sidste spjæld hvis dit forsøg virker efter hensigten [][^][] )

Med Venlig Hilsen ( en næsten tør igen efter MOSTEN RACE-DAY xs-kører )[xx(]
    JESPER DALGAS []

Kommentar

Hej Nold og Jesper!

Ja, det er jo en afskrækkende pris, men jeg har bemærket, at prisen i Tyskland på nye, originale membraner i øjeblikket ligger på 63 Euro, svarende til 467 kr. pr stk., og det er jo lidt af en forskel fra den danske. Så kan man jo begynde at overveje...

Peter Klentz...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

hej igen,
        ja det er jo unægteligt en anden pris men måske kan det gøres endnu billigere, jeg tager imod jespers tilbud om at låne een, så må vi jo se hvordan det går ????

Nold

PS

jesper,jeg så engang en streamer i en bagrude hvor der stod:
        kun fattigrøve kører mc i regnvejr!
        visse dage kan sådan noget godt få en vis legemsvædske lidt i kog ik?

Kommentar

jamen jeg hopper i kælderen og kigger efter hvad jeg kan finde.

ringer lige inden jeg sender det afsted ...

MVH.
          JESPER DALGAS.
          Blå/Krom xs-umbau.
          [] [] []

Kommentar

Working...
          X