Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hvor slemt er det

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hvor slemt er det

Under vinterklargøringen nåede jeg til oliefiltret og det ser jo ikke godt ud ??

Men hvor slemt er det egentlig cyklen har kørt 20.000 km de 15.000 fra 1982 - 2007 resten har jeg pint den med. Kan det være det originale filter ? der er udover metalspåner osse gummi stumper. hva vil efter jeres mening være det klogeste at gøre.. Ved I er der ude venter i spænding (citat tv2 radio)

Mvh. Claus
    Tilføjede filer

Gumme fnuller kan du søge dig frem til i forum.

Jeg havde spåner da min knast aksel blev ædt op af vippearmene (eller omvendt). Har den været gået tør for olie på noget tidspunkt (kan du jo ikke vide da du næsten lige har fået den) ?.
    Der sidder et filter mere i bunden, dette med en magnet på (grovf net, det tager kun kapsler, skodder og gamle cyker i olien)

Jeg ville nok skille den ad hvis jeg var dig (eller få nogen til det).

MVH

Kommentar

Hej Claus.
      Gummiet stammer sansynligvis fra forreste knastkæde skinne eller selve knastkæde strammeren. og det er almindeligt slid. Spånerne derimod kan være svære at lokalisere. Men jeg ville også starte med at se hvordan sumpfilteret i bunden har det. Umiddelbart vil jeg mene, hvis du har kørt 5000 km og motoren har gået som en symaskine kan spånerne stamme fra tidligere tider. Du ved jo formentlig heller ikke hvor længe filtret har siddet i. Så hvis maskinen ellers lyder sund, ville jeg forsøge at skylle motoren igennem, skifte begge filtre og hælde frisk olie på. Herefter køre nogle korte ture og chekce filtrene igen.
      mvh. Kenneth

Kommentar

Indestructible...!

Spånerne kan meget vel stamme fra starterdrevet. Det ser desværre ikke unormalt ud.. Gummisnulleret har jeg ikke nogen erfaring med, selv ville jeg være bekymret for knastkædestrammeren ,men hvis Kenneth syns det er ok så er det nok det. Jeg ville gøre som han foreslår og evt sammenligne lyde med en anden XSer og se hvordan knastkædestrammeren løber.

Nold

Kommentar

Hej Allesammen.

Tak for responsen, jeg tror nok jeg vil starte med at skylle motoren igennem, samle, olie på, og så ud og køre- selv om der har været saltet - det var jo ikke var meningen at den skulle køre mere i år. Og så tjekke for flere spåner

Det første jeg tænkte da jeg så spånerne var "det der har jeg ikke været indblandet i" den har haft en helt fin lyd de 5000 km. jeg har kørt såee?? (men jeg har jo heller ikke hørt hvordan jeres xsére lyder) Bundfiltret havde - selvfølgelig - en stor revne der var ingen stumper af noget som helst men det bliver osse skiftet.

mvh. Claus.

Kommentar

Working...
          X