Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kobling

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kobling

Hey alle sammen.
    Jeg fik her for ganske få måneder siden en ny kobling samt kabel sat på dyret, da den anden kobling var ved at være godt slidt.
    Og den kørte perfekt igen..

Men nu her er den atter begyndt at te sig tosset, Arbejdsområdet på koblingen ved gearskift bliver mindre og mindre, så nu skal koblingshåndtaget groft sagt være et bestemt sted før man kan smide den i gear.

Det var en bekendt der sad ny kobling i, men han står ikke længere til rådighed for mc længere.

Hvad pokker kan der været kommet til den.

HJÆLPPPPPPPPPPPP

Hejsa,

har du justeret skruen direkte ved koplingshåndtaget?
    Ellers kan du skrue den helt tilbage og løsne skruen nede på venstre sidedæksel og finjustere der.

Jappl (Jan)
    ============================
    Loud pipes save lives!

Kommentar

Hejsa...

Ja men hvis jeg justerer kablet enten ved håndtaget eller venstre sidedæksel.

Så ænderer jeg bare på det lille punkt hvor koblingen virker. men det jeg helst vil opnå er at udvide koblingend arbejdsområde...

Kommentar

okay, det vil sige, at den tager fat pludselig på et lille punkt, istedet for at den har en "overgang"?
        Loud pipes save lives!

Kommentar

Hejsa...

Ja lige det den gør. så den kan være meget svær at komme i gang på uden at file kobling..
          Den har ikke den bløde overgang som for kort tid siden...

Har lige skiftet motorolie og renset div. filter og magneter. men det hjalp ikke.

Kommentar

Må jeg også gætte med?

Kan det være fjedrene i koblingsnavet der er knækket?
            Sidder lige og spoler tilbage: skiftet olie?
            Er det en anden type olie du har kommet på end den forrige?
            Det kan godt påvirke hvor godt koblingen tager fat. Førhen fedtede den måske lidt ved tilkobling og det gav bare en mere behagelig kobling uden man lagde mærke til det...

Nold

Kommentar

Alle er da velkommen til at blande sig, da jeg ikke aner levende råd for dette.... olien sku være det samme som før. så ku da måske godt hælde lidt til den fjeder eller noget helt andet...... Damn jeg aner faktisk ikke ret meget om motor.... Ku så håbe på en fynbo evt ku melde sig. så sku den blive startet og ned til ham ..... lige så hurtig som vedkommende ku... eller da også en fra 3kant området....

Sååå er bare så åben for ider om hvad det kan være....

Kommentar

Working...
              X