Jeg har pillet min karburatorer af, for jeg tror de laver problemer... Mit spørgsmål er om der er nogen der kunne hjælpe med at kigge på dem og se om der er noget der skal skiftes.Jeg ved sku ik rigtigt noget om det og har ikke lyst til at ødelægge mere end højst nødvendigt
Ellers må jeg lige kigge forbi en mc mekaniker, men hvor lang tid tager det at skille dem ad, rense og efterse? Jeg ville hellere selv være med til det, så jeg ku gøre det næste gang! Er der nogen der har lysten og tiden ville det være perfekt. Jeg ville så gerne have den til at gå ordentligt, inden vinteren....Jeg bor på sydfyn, men kommer selvfølgelig bare forbi med dem.. Med venlig hilsen Thomas, Stenstrup
Annoncering
Klap sammen
No announcement yet.
Karburator hjælp!
Klap sammen
X
-
Jeg starter i det små og rev svømmerhuset af...Der ligger lidt små partikler skidt dernede, så jeg håber det er det!
Men er det nødvendigt at skille mere ad? Kan skidtet sætte dig andre steder end svømmerhus og de 2 dyser? Da jeg pillede den ene indsugningsstuds af, knak der et lille stykke af pakningen af, i hjørnet bag ved skruen
Studserne er næsten helt nye og har ikke siddet på i lang tid! Skal man smørrer dem med noget inde de bliver klasket på, ligesom man smurte bundpakningen på puch`en med olie!?
Kan man købe pakningerne løse overhovedet?
Gode råd til rens af karburator uden at skulle justere bagefter
???
På forhånd tak
-
Skidt i karburatoren - måske
Thomas skrev:
Hvis din kværn har stået stille meget længe med benzin på, kan der godt have aflejret sig noget 'gunk' omkring de mere delikate dele i karburatorerne. Hvis ikke du allerede har fået dem rene, så kan du jo forsøge at bløde aflejringerne op med noget karburatorrens, evt. den slags man sædvanligvis benytter til at hælde i benzinen, og så kan du jo hælde resten i tanken bagefter. Husk også at rengøre tanken, og checke filtrene i benzinhanerne.har pillet min karburatorer af, for jeg tror de laver problemer...
Håber snart den snurrer som en kælen kat igen
Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar
-
Hej Peter, tak for rådene..
Jeg har pillet begge svømmerhuse af og renset godt med en tandbørste og benzin. Desuden er dyserne blæst igennem. "De mere delikate dele" hvad er det bortset fra dyser og svømmerhus. Jeg regner med at når det kun er min tomgang der gir problemer, må det næsten også være tomgangsdysen der gir bøvl!
Hvordan virker hele det system med nålen og hoveddysen egentlig? Er det bare noget vakuum der styrer det?
Uanset hvad man gør med den karburator.... så længe man ikke piller ved blandingsskruen, behøver man så stille på noget efter en afmontering og rensning?
Hvordan gør man bedst den indstilling hvis der er? Skal man have specielle ører for at kunne gør det?
Med hensyn til vakuummeter, det er vel kun for at synkronisere? Og det system behøver man jo ikke pille ved for at rense karburator...
De Filtre i benzinhanen...Er det ikke kun til cykelstel og lign.?
Håber på nogle ture inden vinteren!
Med venlig hilsen, Thomas
Kommentar
-
Hej Thomas!
Hvis det kun var en rengøring, der var behov for, så vil jeg da foreslå, at du i første omgang bare samler de rengjorte dele igen. Så må en prøvekørsel jo afgøre den videre fremfærd. En ting af gangen, ellers ved du jo ikke, hvor du er længere
.
Med hensyn til tankfilteret, så vil der med tiden ofte dannes rustskaller i tanken, eller gammel benzin kan have dannet en aflejring i tanken der begynder at skalle af. Dette kan resultere i at filteret tilstoppes, eller ved defekt filter, at skallerne ender i karburatorerne
. Det var såmænd bare det, jeg ville minde dig om.
Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar

Kommentar