Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

kobling skrider...

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• kobling skrider...

Har nogle et tip..
    Min kobling skrider både ved igangsætning og ved pludselig deceleration efterfulgt af acceleration, Følgende er foretaget: koblingskabel nyt og går helt gnidningsfrit, snekke adskildt og smurt og justeret efter alle kunstens regler, forstærkede fjedre hvervet ved Ringsted motor på et stumpemarked i Fredericia monteret, koblingslameller er ikke udskiftet da de er over minimumsmål, returfjeder ved snekke udskiftet til en med lidt mere træk for at være sikker på at snekke er retur, motorolie er en gammel 15/40 ikke delsyntetisk, koblingspunktet er sat så den kun lige kobler ud (kan være svært at ramme frigear) for at sikre max greb ved indgreb, men alligevel, er der nogle der har et godt råd.

Med venlig hilsen
    Steen Lysgaard nr. 114
    "nihil sine labore"

Glidende kobling

Hej Steen!

At friktionspladerne overholder minimumsmål er erfaringsmæssigt ikke altid nogen garanti for, at de ikke kan være årsag til problemet.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

I gamle dage fiksede vi det, ved at bremse hjulene (forhjulet op ad en mur og bagbremsen klampes i bund), sætte i gear og fire lidt på koblingen mens den fik noget gas. Af indlysende grunde skal metoden ikke overdrives . Hvis det ikke hjælper, eller kun hjælper meget kortvarigt, er det friktionspladerne der har mistet deres evne - betinget af at det ikke motorolien, eller olieadditiver, og resten af koblingen er komplet, i orden, og tingene sidder hvor de skal .
      Venligst
      Johnny Nielsen

Kommentar

Tak for svar til begge....

Af indlysende grunde (læst 2358) vil jeg vente til i morgen med at prøve dit forslag, Jonny jeg ser faktisk frem til det.....
        Vender tilbage senere i morgen med resultatet. Det eller en skadesrapport
        "nihil sine labore"

Kommentar

Heureka...

Jeg prøvede som du anbefalede, selv om det gjorde lidt ondt i hjerte. Men minsanten.... det virker. Jeg er klar over at der nok er i en tidsbegrænset periode. Men nu kan jeg nok klare mig sommeren over, så har jeg lidt at arbejde til vinter.

Tak for hjælpen.
          "nihil sine labore"

Kommentar

Working...
          X