Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hjælp til nyt medlem

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hjælp til nyt medlem

Hej folkens, så fik jeg mig meldt ind! Jeg har nogle småproblemer og spørgsmål, men det kunne egentligt være lettest hvis jeg havde en anden cykel og sammenligne med. Så hvis der findes en venlig sjæl på sydfyn ku det være fint..?

MVH Thomas fra Stenstrup, det nye medlem!

bøvl med gearkasse...

Hvis jeg kan hjælpe er du velkommen til at slå vejen om Fredericia. Bor ca. 5 min kørsel fra isboderne i middelfart.

mvh. Steen
    "nihil sine labore"

Kommentar

Hej Thomas!

Du siger bare til, jeg bor i Odense NV, og kører gerne en aftentur til Stenstrup for en kop kaffe.

21 64 84 09 - Lasse
      $

Kommentar

Tomgangsproblemer!

Jamen tak for det, det vil jeg helt sikkert gøre. Men først skal jeg lige ha den til at gå ordentligt i tomgang!
        Jeg har ikke haft cyklen så lang tid, og har kun prøvet at justere stoppet på kablet. Det går også fint men så kan den pludselig finde på at gå op eller ned i omdr. Det er gerne såen at hvis jeg f.eks stiller den til 1000 omdr. kører den fint...Lige ind til den får lidt wroom wroom gas. Så kan den pludselig ikke ryge ned i omdr. igen og står nu på måske 2000...Jeg har skiftet indsugningsgummiet og har nu mistanker om skidt i svømmerhus måske? Men hvad er det mest normale på sådan en bandit i sådan i situation?
        Det er lidt træls for det går også den anden vej, så går den måske ud i kryds! Men når den opfører sig så mærkeligt må det da være noget skidt? Hvad siger i?

Kommentar

gas problemer

mit råd....
          Sluk maskinen, få en til gentagende gange at gasse op og ned, samtidig med at styret bevæges, i mellemtiden sidder du og iagtager om armen med wiren fra gaskablet HVER gang rammer stopskruen... hvis ikke, så ligger problemet i gaskablet.

Med venlig hilsen
          Steen Lysgaard nr. 114
          "nihil sine labore"

Kommentar

Hej steen. Det kan vel næsten ikke være kablet, for så ville det kun være den ene vej... Det jeg mener er at uanset i hvilken position kablet står i men jeg justerer stoppet, så vil kablet aldrig lige pludselig ryge længere tilbage? Men ville kunne hænge på vejen, og så gi mere gas Eller hvad...?

Kommentar

Jeg ved ikke lige hvor der typisk kan være fejl, men udover gaskablet kan det være spjældaksler/bøsninger, stempelfjedrene, eller måske svingklodserne til tændingsforstilleren der hænger lidt.
              Mulighederne er mange (det er nok også derfor du spørger efter en typisk fejl ), derfor er det vigtigt at starte med at checke f.eks. gaskabler, benzintilførsel og tænding, inden du splitter det hele ad, og køber dig fattig i stumper.
              Men selvfølgelig skader det ikke at skille karburatorene ad, rense og kontrollere dem .
              Venligst
              Johnny Nielsen

Kommentar

Når du skriver benzin tilførsel,hvad mener du så man skal kontrollere? Det filter der sidder i hanen, det tager vel kun cykelstel og sådan noget, eller hvad? Jeg tænkte på det med skidt i dyserne, men når vi snakker tomgang er det så "Pilot Jet`en", altså den der sidder i svømmerhuset man skal pille ud indenfra, som styrer tomgang. Eller er en fast udfræsning eller sådan noget? Jeg var ude og starte her i det fine vejr, og den kørte jo smukt i tomgang i lang tid. Men så trillede jeg en lille tur og efter nogle opbremsninger og igang sætninger gik den pludselig ud inden jeg kom igang igen. Da jeg så startede, farede den på 2100 omdr. Så kunne jeg igen justere kabel stoppet og så kørte den fint!
                Alt det blandings værk man kan justere vil da gi andre problemer og vel mere kontinuerlige problemer hvis det står forkert? Det samme med tændingen vel? Der er Boyer tænding på.

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen Thomas B

Kommentar

Ja hvis der er alvorlige problemer med benzintilførslen, vil motoren sætte ud, eller gå i stå efter nogen tids kørsel.

Under alle omstændigheder tror jeg det vil være en god ide at checke om det er tændingen der forskyder sig. Jeg ved ikke andet om Boyer tænding en hvad jeg har læst mig til, men specielt typen med rød styrebox skulle være sart overfor spændingstab. Tændingen behøver ikke flytte sig meget for at påvirke tomgangshastigheden.

Ja "pilot jet" er til tomgang, og luftskruerne sidder umiddelbart inden spjældet (i siden eller top afhængig af årgang).

Venligst
                  Johnny Nielsen
                  Venligst
                  Johnny Nielsen

Kommentar

Working...
                  X