Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kan ikke få udstødningen tæt.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kan ikke få udstødningen tæt.

Er der et trick jeg ikke kender.
    Har prøvet med nye pakninger....

De bliver flade men ikke tætte.

Har også prøvet med nye pakninger bejet ind i holtz gum gum....

Stadig utæt....

Det er imellem cylinder og rør og den er altid utæt på undersiden, det giver tøjet en hvis duft....

Hvordan gør i ?.

Skal den strammes med moment.

Hej Peter

Det lyder mystisk med mindre det er een eller anden ukurant udstødning...
    Prøv at skrue afgangsrørene løse fra samlingen under motoren og så starte med at samle dem oppe på tøpstykket. Så vil de jo lægge sig ind i hullerne så de passer bedst muligt sammen med pakninger og topstk. Hvis du bare spænder dem let er det muligt at svinge dem ned på plads under motoren bagefter og evt hive i dem så de kommer på plads dernede også. Jeg har aldrig haft problemer med tæthed på min cykel men rørene passer ikke såå godt forneden. Det går dog med lidt kræfter....

Nold

Kommentar

Ok, tak Nold det vil jeg prøve når jeg får fat i en ny pakning.

MVH

Kommentar

Ok, ham Køge drengen der i sin tid har skåret afangsrørene over, har ikke lavet det helt færdigt. Mine forrør er originale (tror jeg), men potterne var af typen sidepipes da jeg købte den, altså en potte med minimal modstand.

Da jeg ikke kunne holde larmen ud købte jeg et par dunstaller og satte på, dunstall = en potte med større modstand.

Nu røg og larmede den lystigt ud af begge forrør oppe ved cylinderen, min tanke har hele tiden været de skide udstødningspakninger.

Nu er det sådan at sådan en XS'er er med dobbelt rør (for at forhindre blå rør har min gode ven Gert fortalt mig).

Når sådan 2 rør i rør bare skæres over er der mulighed for at der præsses udstødning baglæns tilbage fra inderrør til yderrør når de 2 rør ikke er lukket, der hvor forrør går over i udstødning. Der er et par små huller i yderrøret oppe ved beslaget der klemmer forrøret ind i topstykket, hvad de er der til ved jeg ikke, men de giver en masse ustødning det forkerte sted, hvis tingene er som jeg har beskrevet.

Så efter de blev tætnet i samlingen hvor forrør bliver til potte er udstødningen "tæt".

Så den har faktisk aldrig været utæt.

Nå men en fejl mindre.

Nej, summen af fejl er konstant på min XS'er.

Nu bruger venstre cylinder igen olie, og der er så lang tid til vinter .......

øv øv øv

Kommentar

Tja, tja, brum, brum

Man skal hore meget før ørerne falder af!

Nold

Kommentar

Smoking barrels

Man skulle måske lige tilføje, at det ikke altid er nødvendigt at skære forrøret over for at opnå omtalte effekt. Ifald inderrøret er gennemtæret et sted, så vil den også puffe lystigt ud af omtalte små huller. Jeg mener, at der er 3 huller fordelt på omkredsen i hvert forrør helt inde ved omløberen, og yderligere 2 huller i modsatte ende af forrøret, der hvor potterne overlapper.
            De er der sikkert af produktionstekniske årsager .

Hvis andre skulle få problemet, så kunne man jo til en start prøve at tape hullerne til, så skulle man vel hurtigt kunne fastslå om det kommer her fra.

Mvh Peter...
            Last edited by klentz; 25-06-2007, 8:56.
            'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Øv klentz, jeg bemærkede du sad og "summede" over mit indlæg en aften, bare du dog havde holdt stilen og spredt dine gode guldkorn noget før, så havde det ikke været nødvendigt for mig at fejlsøge så længe.....

MVH

Kommentar

Heureka

Nu skal man jo ikke altid skynde sig med at fratage folk den store glæde og tilfredsstillelse, som det er selv at nå frem til en erkendelse.
                Og som Søren Kierkegaard skrev i 1843: Af alle latterlige ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt i Verden, at være en Mand der er rask til sin Mad og rask til sin Gjerning...."

Mvh Peter...
                'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
                X