Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

karburatorer

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• karburatorer

Vil lige høre om det er normalt at der løber Benzin ud af karburatorer nå den har stået stille nogle dag, nå jeg skal til at ha den i gang så løber Benzien over eller nå jeg lige skal flytte den,
    mvh Tommy

Oprindeligt indsendt af Rhode Se indlæg
    Vil lige høre om det er normalt at der løber Benzin ud af karburatorer nå den har stået stille nogle dag, nå jeg skal til at ha den i gang så løber Benzien over eller nå jeg lige skal flytte den,
    mvh Tommy
    Hej Tommy.
    Nu ved jeg ikke om det er begge karburatorer eller kun den ene benzinen løber fra. Det kan at din svømmer hænger lidt. Når du drejer på benzinhanen og benzinen begynder at løbe ud, så bank forsigtigt med skaftet fra en skruetrækker på siden af svømmerhuset. Det kan få svømmeren (hvis det er den som hænger) til at falde ned på plads. Det er forsøget værd, inden du skiller noget ad.
    Kenneth.

Kommentar

Oprindeligt indsendt af Rhode Se indlæg
      mvh Tommy
      Hej Tommy,
      det er altså ikke normalt, at der løber benzin ud af kaburatorer.
      Som Kenneth skriver så vil jeg også formode at det er svømmeren. Det samme havde jeg ved min SR 500.

Hilsen
      Jan
      ============================
      Loud pipes save lives!

============================

Kommentar

Tak

Oprindeligt indsendt af kenneth Se indlæg
        Hej Tommy.
        Nu ved jeg ikke om det er begge karburatorer eller kun den ene benzinen løber fra. Det kan at din svømmer hænger lidt. Når du drejer på benzinhanen og benzinen begynder at løbe ud, så bank forsigtigt med skaftet fra en skruetrækker på siden af svømmerhuset. Det kan få svømmeren (hvis det er den som hænger) til at falde ned på plads. Det er forsøget værd, inden du skiller noget ad.
        Kenneth.
        Hej ja men det er kun den venster ved støttefoden og det er kun nå jeg skal flytte den eller skal ud og køre men det løber ikke hele tiden så løber det ud af overløbs dimsen.

Kommentar

Når karburatoren flyder over

Hej Tommy!

Når karbonaderne flyder over skyldes det (ud over en hængende svømmer, som tidligere nævnt) som regel en af følgende to årsager.
          1. Skidt i karburatoren, så svømmerventilen ikke lukker helt.
          2. En utæt svømmer, så der trænger benzin ind i svømmeren.

Mvh Peter...
          Last edited by klentz; 23-04-2007, 8:40.
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Karb. dryppert

Hej Tommy!

Jeg ved ikke om du har fået fixet din savlende karburator. Har du det? Hvis ikke, så er der lige en anden mulighed for en lækkende floatventil:
            Nemlig hvis den lille o-ring (Haynes side 76 pos. 4) er defekt, så vil karburatoren også stå og flyde over.

Ja, der var altså bare lige, hvis du havde prøvet alt andet uden positivt resultat.

God weekend

Peter...
            'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Karburator, skidt og møg smt 10 tommelfingre

Hjælp.
              Min højre karburator flød over gennem den nederste overflodslange ( placeret i bund af karburator ). Jeg rensede karburator, rystede flyderne for at konstatere utæthed, rensede lukkeventilen, indstillede flydernes arbejdslængde ( 25 mm ), samlede karburatorene, monterede dem, og vupti, nu løber benzin lystigt ud af såvel nederste som øverste drænslange og såmænd også ud af indsugningsrøret. Hvordan bærer jeg mig ad med at få en velfungerende karburator??
              V.h.
              Sv. Aa.

Kommentar

Overløb...

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige, men er lidt i tvivl om hvordan du "renser lukkeventilen"...Her går jeg ud fra at vi taler om svømmerventilen?
                Jeg tror ikke rigtig på at de kan renses...Jeg ville indkøbe et rep. sæt til dem, for den o-ring der skal pakke tæt har en kedelig tendens til lade være med det...
                Samtidig er der en blød spids på selve ventilen der skal lukke op mod et sæde...En lille utæthed her, og karburatoren løber over..
                Svømmerhøjden er også lidt drilsk at indstille...Husk at måle uden pakning ellers snyder det..

Men igen: køb det lille rep. sæt og så på den igen, så er jeg (næsten) sikker på at den bliver tæt.
                Held og lykke og lad os høre lidt om udfaldet...
                Gert.
                Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
                nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Karburator

Hej Gert.
                  Tak for respons. Lukkeventil = svømmerventil. Jeg vil i detajler beskrive hvad jeg har gjort. Fjernede karburatorer som en samlet enhed fra motor. Placerede enheden på et bord med bunden op. Demonterede bundkar, rengjorde bundkar, demonterede flydere, inspicerede og rystede dem, mener de er tætte."Fedtede" lidt rundt om svømmerventilen (indrømmet).
                  Da alt var klar til justering af svømmerløftehøjde kikkede jeg i Clymers værkstedshåndbog side 127 tegning 11, og gjorde følgende. I en hjemmelavet opstalt placerede jeg karburatorerne som de sidder på motoren. Med en fikseret møtrik og en bolt, hævede jeg svømmerne 25 mm, og lod "tungen" berøre svømmerventilen. Er det sådan man gør, eller hva`. V. h. Sv. Aa

Kommentar

Mere karburator..

Jeg er ikke ekspert på dette område, men jeg har da selv været der fornylig, så lidt ved jeg da.
                    Hvis jeg, i detaljer, skal beskrive hele processen bliver det vist tungt for alle, så måske kan du have glæde af det her klip fra Youtube. Det har jeg selv set nogen gange og brugt som guide.
                    Mine karburatorer er nøjagtig den type man ser på filmen, så det var nemt. For mig altså...
                    Vær opmærksom på at der er flere forskellige svømmerhøjder, alt afhængig af årgang...Og forudsat at der ikke er sat noget uoriginalt på....
                    Det her er et lidt speget område for os amatører, men tålmodighed og renlighed er en god ting her...Der skal ikke ret meget skidt i en dyse eller en nåleventil, så er det noget skrammel...

Prøv at se om du kan bruge det her til noget:

http://www.youtube.com/watch?v=v08XqhdwAbo

http://www.xs650.com/forum/showthread.php?t=43
                    Last edited by gert; 29-03-2012, 15:59. Årsag: Ekstra info..
                    Gert.

Kommentar

Karburator

Så gik dagen med demontering, videoklip og indstilling af flydere og nåleventil. Alt ved det kendte, de dyre dråber flyder lystigt. Hvor skal jeg købe rep.sæt.
                      Sv. Aa.
                      Nogen kører på mc.
                      somme nøjes med at få grå hår.

Kommentar

Rep.sæt...

Det lille rep. sæt til svømmerne kan du jo altid købe ved Ringsted motor...
                        Er det lidt for langt væk, så kan stort set alle de større forhandlere hjælpe dig. Det er muligvis en "skaffevare", men det tager nok ikke mere end en dag eller to, så er der varer til dig.
                        Det er en vare der findes i den "bibel" der hedder Mc nøglen som du burde kunne få et gratis eksemplar af, ved de selv samme forhandlere.
                        Jeg ved i øvrigt at der går et par flinke folk på Østfyn og pusler med XS, og hvis du er interesseret formidler jeg gerne noget kontakt....
                        Gert.

Kommentar

karburator

Jeg vil gerne i kontakt med andre xs ejere især på Østfyn. Gert , jeg er glad for din hjælp, og vil egentlig gerne udveksle tlf. nr., mit er 65313733.

Kommentar

Udveksling...

I nærheden af dig ( Langeskov) går Bjarne og pusler med et par XSere...Han er en flink mand og vil sikkert godt dele et par, mere eller mindre, gode råd ud...

Du kan jo prøve at ringe til ham på 52757845 og hils fra mig...Så ser vi hvad der sker :-)

Selv kan jeg træffes på 23412403, men bor jo noget længere væk....

Vi må hjælpes ad med at holde denne klassiske maskine med den gode lyd, på gaden..
                            Gert.

Kommentar

"Oraklet" kom forbi

Mange tak for telefonnumre, I skal ikke vide jer for sikre. Når jeg går ude kommer "Oraklet" af og til forbi. Karboratorerne lå på havebordet, "Oraklet" stod pludselig ved siden af mig. Jeg fortalte om videoen og mit besvær, han så videoen, drak 2 bajere, indstillede karburatorerne, og bad mig fortælle omverdenen at omhyggelighed er vigtigt.Karburatorerne er drypfri. Hva´med tændingen. Når akkumolatoren er næsten afladet er gnisten i tændrøret til svarende svag. 105 % opladet er der herlig gnist, har jeg konstateret. Mc. er monteret med elektronisk tænding. Jeg kører med Champion N 3 C tændrør, gnistgab 0,45 mm. Kan man få en god stabil gnist uagtet "akku`s" tilstand?
                              Last edited by svenaage; 03-04-2012, 11:51. Årsag: stavefejl

Kommentar

Working...
                              X