Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Oliefilter

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Oliefilter

Hej
    Så fik jeg endelig skiftet olie og renset filtrene. Men hvad er nu det?!? Sumpfilteret ligner slet ikke det der er et billede af i værksteds håndbogen. Det ser farlig fint ud, men hvad mon det hedder? Det var lidt svært at rense det ordentligt, så det kunne måske være meget fedt at købe en nu filterdel næste gang.

Det kan jo også være at det i bogen bare er en anden model. Hvad ved jeg...
    Er der nogen der ved noget?

Muh
    Nikolaj
    Tilføjede filer

oliefilter

Dette er bare et gæt,men det ser ud som om der er en der har været i gang med en ombygning af det skrøbelige sumpfilter.Er du træt af at bøvle med rensning af det filter, så skift til det udvendige oliefilter. Det er en forholdsvis lille operation, og så er det lige ud af landevejen næste gang den står på olieskift.
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Indvendig papiroliefilter

Hej Nikolaj!

Det du har der er en ombygning til indvendig papiroliefilter. Et papirfilter kan ikke gøres rent, så du skal skifte filteret, når du skifter olien. Der er i din model tilsyneladende benyttet et oliefilter fra BMW's boxer modeller. Du skal være opmærksom på, at filteret kommer i to udgaver, alt efter hvilket fabrikat du vælger. Du skal søge for at få den udgave, hvor filteret er todelt, og så bare bruge det ene filter. Den anden halvdel gemmer du så bare til næste gang. Undertiden er filterenheden udført, så den passer specielt til et bestemt filterfabrikat, men med lidt behändigkeit kan også andre fabrikater tilpasses. Se evt efter mærkningen på filteret, hvis du kan finde den.

Mvh Peter...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Oliefilter

Oprindeligt indsendt af klentz Se indlæg
        Hej Nikolaj!

Det du har der er en ombygning til indvendig papiroliefilter. Et papirfilter kan ikke gøres rent, så du skal skifte filteret, når du skifter olien. Der er i din model tilsyneladende benyttet et oliefilter fra BMW's boxer modeller. Du skal være opmærksom på, at filteret kommer i to udgaver, alt efter hvilket fabrikat du vælger. Du skal søge for at få den udgave, hvor filteret er todelt, og så bare bruge det ene filter. Den anden halvdel gemmer du så bare til næste gang. Undertiden er filterenheden udført, så den passer specielt til et bestemt filterfabrikat, men med lidt behändigkeit kan også andre fabrikater tilpasses. Se evt efter mærkningen på filteret, hvis du kan finde den.

Mvh Peter...
        Av for dælen... Det lyder ikke sådan lige helt let at finde det rigtige filter. Nu har jeg jo lige skiftet olie, og guess what... Jeg skiftede ikke filteret. Det fik en tur i en gang benzin ligesom det andet oliefilter (det på siden) og så en tur i solen for at tørre. Bare der ikke er noget galt i det :-(

Og hvor kan jeg dog ærgre mig over at jeg ikke noterede mig det der stod på siden af filteret. Æv...

Men tak :-)

Nikolaj

Kommentar

Working...
        X