Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kompression

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kompression

Hej venner.

Jeg har endelig fået købt en komp. tester over ebay, og har foretaget måling. Men hvad skal komp. tallet egentligt være? Jeg er langt fra det som jeg tror at Hayens skriver...

Lasse
    $

kompressiontryk

Hej Lasse!

Hvis der er fuld kompression på motoren, vil kompressionstrykket, alt efter model, ligge på 138-145 lbs/in2.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Oprindeligt indsendt af klentz Se indlæg
      Hej Lasse!

Hvis der er fuld kompression på motoren, vil kompressionstrykket, alt efter model, ligge på 138-145 lbs/in2.

Mvh Peter...
      Peter: jeg er ikke så hård til det her, men er den måleenhed det samme som Psi?
      Gert.
      Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
      nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Ja. psi = Pounds per Square Inch.
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Og det er ved driftvarm motor dette høje tal.

Min måler 120 ved helt kold, og 152-153 ved driftvarm.

Se lige http://www.yamahaxs650.dk/Om/XS_Kompression.aspx

Ligger i menu'en under om xs'eren.

Kommentar

Tak til de herrer Peter for prompte svar....
            Og til vores fortrinlige webmoster: det indlæg havde jeg set....og glemt igen...Sorry...For der stod jo lige det jeg gerne ville høre...Jeg får stort set samme tal på min XS`er, så vinterens projekt bliver måske lidt billigere end først beregnet..

Og til Klentz: har godt lagt mærke til at du som regel anbefaler at starte med en kompressionstest...Så ved man da også om den er helt gal...eller kun halvt gal...(altså med cyklen, for pokker...)
            Gert.
            Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
            nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Working...
            X