Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

clips / starter

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• clips / starter

Jeg har endelig fået mit tandhjul til starteren og der ligger en lille tegning ved hvor der er beskrevet at man skal sætte clipsen i en position længere nede for at undgå fræser start. Hvem kender det og kan man bruge det samtidig med trikket med at klemme clipsen?

Hej Ulrik.
    Jeg har været diverse billeder igennem fra min motor renovering og fundet vedlagte billede. Jeg mener at kunne huske, at den nye position af clipsen er til højre for den oprindelige position. (Det viser tegningen vist også). Og ja, der er plads selv om clipsen bliver presset sammen.
    Kenneth
    Tilføjede filer

Kommentar

Hej jeg har med spænding fulgt de forskellige der er igang med starterprojektet, har nemlig selv tandhjul clips og fjeder liggende. men jeg har ikke rigtig kastet mig ud i det endnu, da jeg synes at alle, de ellers så fine billeder, viser motorer der afmonteret?? så jeg ville egentlig meget gerne vide om det kan lade sig gøre med motoren i stellet? og i så fald hvor meget skal af, foruden koblingsskjoldet? er det et større projekt eller er det til at klare på en time eller 2?

Mvh. Frank

Kommentar

Hej Frank.
        Grunden til at min motor var pillet ud af stellet var på grund af en gennemgribende renovering. Det viste sig nemlig at motoren var i en dårlig stand på grund af dårlig vedligeholdelse. Som jeg ser det er det ikke nødvendigt at tage motoren ud af stellet for at foretage dit indgreb. Men om det kun vil tage et par timer kan jeg ikke svare på, men hvis tænderne på dit tandhjul ligner mit gamle, så er der kun en vej hvis selvstarteren skal virke.
        God fornøjelse.
        Kenneth

Kommentar

tak for den oplysning, mine tænder ved jeg ikke hvordan ser ud, men hver 3-4 gang jeg bruger selvstarteren går den ikke i indhak. så jeg forestiller mig at tandhjulet ikke er for kønt. men du mener godt operationen kan fortages med motoren i stellet, skal man kun ind fra koblings siden? kan tandhjul, clips og trykfjeder fjernes fra den side alene? jeg har rep. sættet liggende men har bare ikke haft mod på at skifte det endnu. meeen nu er jeg lige blevet færdig med kronrørslejet og forgaffelfjedrene, så mon ikke selvsikkerheden rækker til starteren også :-))

Frank T

Kommentar

Hvis du har en Haynes manuel så se på side 125. Nederst har du clips, fjeder, tandhjul, skiver, låsering m.m. Til højre for disse ting ser du en aksel. Denne sidder fast i motoren (kan afmonteres men ikke nødvendigt). På denne aksel samles så dit nye rep. kit med de øvrige dele efter den tegning som fulgte med rep. kittet. Jeg kan nok ikke komme det meget nærmere uden billeder. Har dog ikke lige billeder fra min renovering, men har dog fundet lidt brugbart materiale på en tysk hjemmeside. Der skal dog bruges adobe reader for at kunne se filen. (Der er tekst også på engelsk) Den er dog lidt stor (7 mb) og nok også for stor til at jeg kan sætte den på her i forum. Men hvis du vil have den, så send mig din mail aadresse.
            Kenneth

Kommentar

Starter gear

Hej Kenneth!

Der er da ingen grund til at vedhæfte hele filen, du kan jo bare smide et link her på siden. Så kan andre interesserede selv gå ud på nettet og læse artiklen.
              Adobe reader kan i øvrigt hentes på nettet i en gratis version, og som de fleste vist nok har i forvejen.

Her er også lige et link til noget starter noget:

http://www.650motorcycles.com/XSbendix.html

Mvh Peter...
              'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter.
                ja selvfølgelig. Det kan jo være andre kan få glæde af det.
                http://www.mikoede01.de/downloads/xs...de/3_Motor.pdf
                Det er kapitel 3 "motor" side 21 - 22. Men der er også andre gode sider.
                Kenneth
                Last edited by kenneth; 20-01-2007, 21:48.

Kommentar

Working...
                X