Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

nyt oliefilter

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• nyt oliefilter

Hvor stammer de nye oliefiltre fra ?(hvaffor en type cykel/ bil) jeg har prøvet mig lidt frem. et filter til en Mazda 323 kan lige få fat med en enkelt rynke og koster kun 37 kr. men det stikker lidt længere ned end det der fulgte med det nye bundplade kit.

Nold

Hej Nold!

Nu kører jeg ikke selv med det omtalte filter, og skal derfor heller ikke udtale mig med særlig stor sagkundskab om emnet. Men når der nu ikke er andre der vil, så...

Jeg har bemærket, at der findes lidt forskellige versioner, alt efter hvem der har modificeret bundpladen i sumpen. Men så vidt jeg er orienteret benytter de fleste et oliefilter fra Renault Clio.
    Hvordan passer det evt med din bundplade??

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter

Det må jeg liiige undersøge... tak!

Nold

Kommentar

Hej Nold!
        Nu kan jeg ikke ud af det, som du skriver 23. okt., se, hvad "de nye oliefiltre" helt præcist er, men jeg vil ikke undlade at gentage mit indlæg fra 3. marts 2006, hvor der også var blevet skrevet om oliefilter på vores forum.
        Der er en henvisning til en hjemmeside, som kan konvertere filtertyper fra de fleste gængse fabrikater til forskellige biltyper, hvor filteret anvendes. Så har du et fabrikat og en typebetegnelse på "de nye oliefiltre", skulle du nok kunne finde det på hjemmesiden.

Indlæg fra 3. marts 2006:

Hej Oliedrenge!

Jeg har selv konverteret til papirfilter på en modificeret bundplade. Kittet er indkøbt hos en af de to oftest nævnte XS-reservedels-pushere.

Men sådan et filter må da være til at skaffe henne om hjørnet, når det engang skal skiftes, uden at skulle bestilles hos pusheren, tænkte jeg.
        Og minsanten, om jeg ikke fandt en hjemmeside hos en filterfabrikant, som har en konverterings-funktion, så man kan få oplyst hans filternummer, som kan erstatte et hvilket som helst andet filter af et andet fabrikat.
        Men bedst af alt er, at han oplyser hvilke bilmodeller, filteret passer på! Og så er det ingen sag at indkøbe et filter hos den bil-reservedels-pusher, hvor man får måske får en klækkelig venne-/svoger-/fætter-rabat, eller den pusher, som bare ligger rundt om hjørnet eller hos BILKA.
        Jeg fandt ud af, at "mit" filter (Mahle OC309) bl.a. passer på forskellige Renault, Suzuki, og Opel-modeller, og som derfor kan skaffes alle steder.

Adressen på hjemmesiden er:
        http://www.purflux.com/catalogues/FO...il.php?lang=GB

- hvor man så skal vælge "OE or Competitor reference" for at komme videre til konverterings-funktionen. Når producentens filter-nummer dukker frem, klikker man blot på hans typebetegnelse, og så får man vist de bilmodeller, filteret passer på, og en kort beskrivelse af filterets dimensioner:
        Height : 59 mm
        Ø exterior : 76 mm
        Thread : M20x1,5

God fornøjelse med sparekampagnen!

De venligste hilsner
        Ras

Kommentar

Hej Ras!
          Det har jeg sgudda selv læst mand....[xx(][V]
          Der er altså tre problemer når man bliver gammel:
          For det første husker man ikke så godt.
          For det andet ser man ikke så godt.
          For det tredje husker man ikke så godt.

tak for at tage det frem igen, så skulle jeg nok ku finde ud af det...[]
          Måske skriver jeg igen når jeg skal skifte bremsekabler på rollatoren...
          Nold

Kommentar

Working...
          X