Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

ventiljustering

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• ventiljustering

Er der nogen der har erfaring med hvor tit det er nødvendigt at justere ventilspillerum[?]
    Jeg synes mine skal justeres temmelig ofte, men jeg er også sart med hensyn til klapre og raslelyde. Måske FOR sart[?] Ved ikke helt om sådan en halvgammel svend egentlig kan gå næsten uden "tikken"[]

Gert
    medlem nr. 252.
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Hej Gert!

Du siger, at der skal 'justeres temmelig ofte'. Hvor ofte er det? Normalt skulle det kun være påkrævet at justere ventilspillerum for hver 3000 km. Når den er justeret efter forskrifterne, vil den selvfølgelig altid tikke lidt indtil den når normal driftstemperatur. Med andre ord, hvis den aldrig når at blive kørt varm, vil den tikke altid.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Gert,

Jeg har kørt ca 8000km i løbet af de sidste par år, jeg har haft min cykel og har tjekket ventiler hvert forår, der har endny ikke været noget at justere. Og den får af rullen ret tit. Bare som oplysning. Håber du finder ud af om der er noget galt. Altså uden at finde ud af det på en mørk landevej med 100 km hjem....

Nold

Kommentar

Hej!

Jeg er helt enig med Nold. Bare lige for en ordens skyld har jeg checket med den gamle service bog. Efter indkøringsperioden anbefaler Yamaha at ventilspillerummet checkes for hver 6.400 km (sjovt tal ja, men det skulle svare til 4.000 miles), og selvfølgelig justerer, ifald der skulle vise sig at være behov herfor.

Mvh Peter...

Husk, at ventiler stilles altid ved 'stuetemperatur'
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Der har været lidt for stort spillerum efter ca. 1600 km.
          Det er især den ene indsugningsventil der bliver lidt "løsagtig" i det. Måske har jeg ikke fået spændt kontramøtrikken nok, der er jo virkelig meget plads til begejstring når man udfører denne lille operation. Måske har jeg bare været hidsig på de der firkantede stilleskruer. Cyklen går ellers rigtig godt, så måske er jeg bare sippet.
          Mangler sommetider en "lidelsesfælle" her i nærheden, så man kunne sammenligne lyd_og sådan.[8D]

Gert
          medlem nr. 252.
          Gert.
          Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
          nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Hej Gert.

Vedr. lidelsesfælle, så er du altid velkommen på fyn, men min tikker nu også. Det er nu nok ballade med knastkæden og opstrammer, men det vil vinteren vise.

Hilsen Lasse, Odense NV [^]

Kommentar

Working...
            X