Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Mikuni BS 34

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Mikuni BS 34

Jeg har 1 sæt karburatorer i overskud men membranerne har små revner [] Er det noget som man kan reparere eller skal de skiftes ??

mvh Nich []

Nich

Hej Nich.
    Så vidt jeg ved er de ikke til at reparere. De er ganske vist ret dyre, men deres funktion er jo ikke til at undvære. Og hvis man kan se de små revner uden at strække gummiet og op mod stærkt lys, så er de modne til at blive skiftet. For finder man bitte små revner på denne måde, og det kan være svært at se, så kan det have stor indflydelse på motorens ydeevne.
    Kenneth [8D][8D]

Kommentar

hej Nich.

Mine havde et par revner da jeg skilte dem for et par år siden. Jeg fik anbefalet at man kunne reparere dem med at lappe dem med noget der bruges til at lappe waders med. Jeg prøvede det. Det er ret dyrt og temmlelig tykt og stift. Det gjorde jeg og det så ud til at virke. jeg har ikke haft tid til at tjekke det for nylig men er nok et forsøg værd. Måske kan man forsøge med alm cykelsolution???. Du skal ihvertfald ikke bruge siliconegummi, det svulmer op til dobbelt str, ved kontakt med benzin! Jeg har overvejet at skifte selve membranerne med membraner fra Strombegkarburatorer (gl engelske biler og Volvo). De er næsten ens og koster kun en halvtredser men er ikke med tekstilvæv i som mikunierne.Det er nok et forsøg værd men kræver fingerfærdighed Hvis du gør det er vi sikkert nogle der er spændt på hvordan det går!

Nold

Kommentar

Hej Nold

Ved du hvor man køber Strombegkarburatorer membraner ??. Jeg har også snakket med en af min bodies som kører "Sugisuki" med Turbo han har hørt at man kan lime dem med sekundlim.
        Men hvordan opførere det sig sammen med benzin ?

Mvh
        Nich[]

Nich

Kommentar

Ny membran med stempel fås for 500 kr., og så holder den resten af din tid. Hvor meget kan du evt spare ved at eksperimentere med diverse ukorrente stumper? Og hvor stor er sandsynligheden lige for at hele herligheden kommer til at spille bagefter? Men selvfølgelig, hvad der er sparet, er sparet....uagtet bøvl, irritation, uvished og ulejlighed.

Mvh Peter...
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Som jeg skrev først er det nogen som jeg havde i overskud, så jeg ville ikke ofre ret meget på dem. De bliver sikkert foræret til den der køber min motorcykel på et tidspunkt.

Mvh Nich[]

Nich

Kommentar

Hej Nich,

Jeg har mine membraner fra venner i den engelske Hillman Imp klub. Portoen må være til at overse, de kan være i en kuvert. Prøv fx Speedy Spares (00 44) 1273 417 889. Den danske forhandler af Stromberg er P.M.Budtz, Kong Georgsvej på Frederiksberg i Kødbenhavn. Men nogen gange er han lidt dyr så check lige prisen. Det er det nærmeste jeg kan komme, måske har nogen dem liggende til en gammel Amazone? Brdr Bisp eller Reinhards Auto?[][]

Nold

Kommentar

Working...
              X