Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Utæthed ved olierør

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Utæthed ved olierør

Jeg har en utæthedhed ved olierøret i samlingen ved motorblokken på forsiden af motoren. Det er fordi dens konus sandsynligvis er lidt skæv. Den tidligere ejer havde lagt en lille pakning ind, men den har jeg fjernet, da den smuldrede istykker.

Jeg har prøvet med flydende pakning, men det duer ikke.

Jeg tænkte på om I havde en løsning på dette problem.

Hilsen
    Erik

hej Erik,

Jeg har det samme problem, jeg har prøvet med loctite, det virkede et stykke tid, har ellers ingen løsning, kun en advarsel: spænd ikke omløberen for hårdt, den er ret spinkel i godset og revner let og så er du først rigtig på den!!! Ideelt set skal den spændes til lige før den springer og så en sekskant tilbage....

Jeg har vænnet mig til at tørre den af ( utætheden altså...) efter turen og trøste mig med at det der løber ved siden af forhindrer at motoren ruster. Ikke særlig ambitiøst, det ved jeg ...

Nold

Kommentar

Prøv evt. med noget teflon pakgarn men sørg for det ikke bliver revet i stykker så tråde kommer ud i oliekanalerne.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Tak for rådene. Jeg har prøvet med teflontapen, men det virker ikke rigtig godt.
        Jeg har også prøvet at spænde så meget som jeg turde, og indtil videre stillet mig tilfreds med den automatiske rustbeskyttelse det så giver.

Jeg tænker pt på at finde en passende kobberpakning, og lægge den i, men jeg har ikke fundet en endnu. Nogen der har prøvet denne løsning?

hilsen
        Erik

Kommentar

Hej Erik.

Jeg ved ikke om en kobberpakning er for hård, ellers findes der fiberskiver som i materialet ligner det pakninger er lavet af. Og de findes i alle størelser.

Kenneth []

Kommentar

Du kan også få bløde skiver af alu, måske det er bedre end kobber?

Nold

Kommentar

Hej Olsen .
              Har haft samme problem , og klaret det ved at bore gevindet op og sætte en hellicoi i { et nyt stål gevind } . når det er gjort kan det være at olierøret ikke passer , det kan blive for langt . det gjorde mit , og derfor har jeg monteret en bolt med smøre huller i kobber ring som pakning , og til sidst 2 nye stålslanger som smørerrør . det ser ud til at virke .

Hilsen Lars

Kommentar

Jeg tror jeg prøver at finde en alu-skive. Jeg har set nogle der ikke er massive, men er lavet af tyndt materiale.

Ellers tak for rådene[]

hilsen
                Erik

Kommentar

Hvis du giver mig målene på den skive kan jeg dreje 2 til dig så har du en i reserve. Det tyndeste jeg kan lave tror jeg er 1 mm ialu
                  mvh Nich []

Nich

Kommentar

Hej Nich

Det er meget pænt at tilbyde, men jeg har mulighed for at skaffe forskellige pakninger af en ven. Det prøver jeg lige først. Det er rigtige pakninger af alu, og ikke bare en skive.

Ellers tak

Erik

Kommentar

Working...
                    X