Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ladning

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ladning

Nu har jeg langt om længe fået XS'en til at køre. Jeg har spurgt på forum hvad jeg skulle gøre med den hvide og sorte ledning der kommer fra min regulator af ukendt type.
    Klentz mente at den sorte var til stel og den hvide måske var til plus, men jeg kan ikke måle noget fra dem. Så den lader jo ikke. Er der nogen af jer der kan hjælpe.

mvh Nich[]

N A Østergaard
    nich-inge@stofanet.dk
    mobil 61356921

Måler du over den mens du har motoren tændt eller spørger du om den sorte virkelig er stel ? Jeg er lidt i tvivl om hvad du generelt spørger om ?

Mvh

Michael

Kommentar

Motoren er startet, og ud fra det Klentz skrev skulle man kunne måle en spænding på den hvide og sorte men der er ingen ting på voltmeteret.
      Min regulator er en alu fætter med køleribber. Jeg ved ikke om den er orginal men den skulle have virket.
      "jeg købte jo et papkasse projekt"[]
      Nu har jeg jo ikke den store kendskab til det endnu. Det kan jo være at der ikke er en ensretter i regulatoren og da jeg målte stod voltmeteret til at måle jævnspænding men det kan være at den skullle have stået i veksel spænding istedet ??
      mvh Nich[]

N A Østergaard
      nich-inge@stofanet.dk
      mobil 61356921

Kommentar

Med den gamle regulator ved jeg at den ikke starter med at lade batteriet før motoren kommer over 1500 - 2500 omdrejninger, men jeg er ikke klar over om at det betyder at man intet kan måle når man er under.

Hvis du ikke har indbygget regulator må der jo sidde en et andet sted?

Mvh

Michael

Kommentar

Hvis jeg ser i Haynes på side 119 ligner det slet ikke min regulator[]. på side 118 står der at man kan måle 14,5 Volt ved 3000 o/min og den anden model 14,5 volt ved 2000 o/min.
          Men jeg prøver at kontrolere det. Dog hælder jeg mest til at regultoren er def. Den giver nemlig ikke den mindste udslag når man giver gas eller mangler der en ensretter.

Ved i evt om der er nogen der har en regulator/ensretter til min XS D fra 1977 til at ligge som de vil af med

mvh Nich[]

N A Østergaard
          nich-inge@stofanet.dk
          mobil 61356921

Kommentar

Prøv evt at kigge på disse sider http://www.mindspring.com/~d.max/id1.html

Klikker du på overskrifterne kommer der uddybende matriale frem, måske er der noget info du kan bruge.

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
            X