Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Tændrør

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Tændrør

Er der nogen der ved hvad størrelsen på gevindet er på et tændrør i XS'eren.

Jeg har et "skod" topstykke som er dårligt i gevindet (kvast i de første 3 mm. gevind) så der er således masser af god gevind tilbage.

Jeg ville dreje gevindet op inde fra, men den størrelse gevindskærer jeg har fundet har lavet gevindet lidt større end det originale, men det blev dog pænere, og nu kan tændrøret skrues i.

Men tændrøret "slubrer" nu lidt mere end i det "originale" gevind.

Det er en M14x1,25 jeg har brugt, jeg har ikke kunnet finde andre mål end dette på nettet.

Kan det passe ?.

MVH

Hej PeterR!

M14x1.25 er korrekt.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Kan man ikke sætte en helicoil i når det er gennemgående gevind ?

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Jo, da!

Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Det er lidt underligt. På det "skod" topstykke jeg øver på er det ene gevind godt hele vejen igennem, jeg prøvede så at dreje gevind tappen i med smørring og det hele (rammer samme gevind). Jeg vil skyde på at det originale gevind er ca. 0,3 mm mindre end det nye.

Min snittap er prof. og ikke noget bambusværk.

MVH

Kommentar

Så er det vel bedre at sætte en helicoil med de korrekte dimmensioner i, istedet for at have et tændrør som "slupre".

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
            X