Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

3000 omdr. tomgang?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• 3000 omdr. tomgang?

igår da jeg var ude og køre en 70 km, fik naskinen pludselig den sære ide at motor omdrejningerne steg til 3-3500 i tomgan. det skete gudskelov da jeg var holdt ind til siden så jeg slukkede maskinen og lod den stå i 15 min. da jeg startede var der ikke noget og den gik fint ved 11-1200 omdr som den plejer men jeg havde ikke kørt længe så kunne jeg mærke at omdr. steg når jeg trak koblingen. er det benzinen der koger i svømmerhuset eller er mine karbunader indstillet forkert?

Frank T

Hej Frank!

Slipper kablet godt nok? Hvis en af trådene er bed at gå, så kan det godt "sætte sig" lidt. Prøved du at tvinge spjældenes løftestang ned, der hvor kablet er monteret og du justerer tomgang du ved!?

hilsen Lasse

Kommentar

Hej Frank,
      Motoren skal være temmelig varm ( fx meget stilstand så varmen kan stige op omkring karboriderne) før benz´en begynder at koge. Andre muligheder ville være tistoppede benzinhaner/ filtre eller at tanken er ved at være tom... Måske skidt i svømmerhuset?

God bedring!

Nold

Kommentar

Hej Frank,
        Motoren skal være temmelig varm ( fx meget stilstand så varmen kan stige op omkring karboriderne) før benz´en begynder at koge. Andre muligheder ville være tistoppede benzinhaner/ filtre eller at tanken er ved at være tom... Måske skidt i svømmerhuset?

God bedring!

Nold

Kommentar

Hej og tak for svarene, jeg gik kablet efter idag og jeg syntes at det havde viklet sig lidt mærkligt ind oppe bag lygten således at når jeg drejede til venstre så tog maskine gas, så nu er det ført tilbage som det plejer så håber jeg at det bare var det.
          Frank T

Kommentar

Working...
          X