Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Justering af kobling

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Justering af kobling

Jeg har læst i min Hayens bibel omkring justeringen af koblingen, og kommet frem til, at det står (for mig) lidt kryptisk.
    Jeg har endnu ikke sat motoren i stellet, men ville dog starte med skruen med kontra møtrik som sidder i sideskjoldet. Jeg hat taget et billede af min og det ligner ikke det på side 12 i manualen. For at komme til at justere skruen ud skal jeg til inde fra inden skjoldet sættes på, for jeg kan ikke få noget værktøj ind for at løsne kontra møtrikken som det er nu. Men det er måske normalt.

30.09 KB
    Koblingelamellerne og koblinge fjedrene er blevet skiftet, så fjedrene er nu væsentlig længere end de gamle slidte. Så derfor går jeg ud fra, at juster skruen skal lidt længere ud ihvertfald i starten.

46.33 KB
    Så mit spørgsmål går på om man som udgangspunkt skal starte med skruen skruet ud nogenlunde som på billedet på side 12. Og herefter når sideskjold og kabel er monteret justere både her og oppe ved håndtaget. Eller det er måske helt forkert?

Kenneth [!]

Hej Kenneth

Skal den ikke bare justeres så den fanger (der er modstand) lige så snart du trykker på koblingen. Man er ikke i tvivl om når der er "slup".

Denne antagelse er ud fra justering af en masse biler og knallerter, ikke fra MC's, men det må være det samme.

MVH

Kommentar

Møtrikken er bare en kontramtrok som har til formål at bibeholde justeringsskruen i den ønskede possition.

Løsn kablet helt ved koblingsgrebet.

Du løsner kontra møtrikken (hele justeringen foregår udefra)drejer justeringsskruen ind til den lige rammer bunden. Derefter drejer du skruen 1/4 omgang tilbage og strammer kontramøtrikken.
      Juster kablet ved koblingsgrebet så der er 2- 3 mm slup.

Så skulle koblingen være justeret, det virkede for mig. Håber det basvarede dit spørgsmål.

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
      X