Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Tænding

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Tænding

Så er jeg langt om længe ved at være klar. Min Tysk importeret motor er monteret og jeg skulle idag montere tændingsdelene. Men desværre mangler den stift som skal styre bagpladen som sidder i højre side af motoren.[] Vist i Haynes på side 25 og 64
    Så nu kan jeg ikke komme videre. Er der nogen af jer eksperter der kender målene på denne stift. Og hvor køber man sådan en henne.

Samtidig vil jeg gerne have at vide hvordan man grund indstiller koblingen.

Mvh
    Nich[]

N A Østergaard

Hej Nich!

Jeg har da tidligere set den lille stålstift til knastakselen som reservedel (hvorfor mon?). Den har en diameter på 3 mm, hvis du vil lave den selv.

Justering af kobling: Haynes side 11 + billede side 12. (spørg hvis det er uforståeligt).

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Skal det være en hærdet stift eller kan man benytte en rør stift eller hvad ?

Jeg kigger I Haynes med hensyn til koblingen

Mvh Nich[]

N A Østergaard

Kommentar

Hej Nich!

En rørstift kan selvfølgelig være en mulighed. På den anden side, med alle de elektroniske tændingssystemer der i tidens løb er blevet hængt på XS'erne ude omkring i det ganske land, så må der da et eller andet sted være opstået en tilsvarende mængde overskud af gamle udrangerede tændingsdele, og dermed også af den lille stift til tændingsregulatoren, hvis ellers det er muligt at finde den lille fætter igen.

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Så fandt jeg selv en stift. Det viste sig at der var en aksel med i mit papkasse projekt og der sad der heldigvis i stift i[]. Så nu nærmer det sig. Selvfølgelig jager det heller ikke med det møgvejr[]

Håber snart at vi ses på vejene.

mvh Nich[]

N A Østergaard

Kommentar

Working...
          X