Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

motordæksel vil ikke af

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• motordæksel vil ikke af

hej jeg er ved at rode med kobling. og i den forbindelse ville jeg gerne ind og se om pladerne skal skiftes eller jeg kan nøjes med nye fjedre. men jeg kan ikke få det højre motordæksel af på trods af at jeg har løsne alle umbrako boltene og har afmonteret olifilteret og omdrejnings tæller snekken. men jeg kan forsat ikke få det af. hvad glemmer jeg????
    håber at der nogen der kan hjælpe, har bladret forgæves i Haynes.

Frank T

Hej Frank.

Ja, det kan godt sidde fast. Men er alle bolte fjernet og jeg mener der sidder 10 stk. Så kan du forsøge at banke hele vejen rundt med en gummihammer. Det skulle ikke nødvendigt at fjerne olifilter eller snekken til omdrejningstælleren. []

Kenneth. [8D][8D][8D]

Kommentar

Hej Frank!

Vær opmærsom på at det holdes på plads af 2 styretappe, der sidder diagonalt henholdsvis lige ved drevet til omdrejningstælleren og ved den nederste, bageste skrue.
      Det kunne jo også bare være et resultat af fortidens synder, som fx genbrug af pakning, kompenseret med et XStravagant forbrug af en hærdende pakningslim.

Mvh Peter...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej så lykkedes det, jeg er ikke sikker på om det har været af før. det sad rigtig godt fast. men det tyder desvære på at jeg trænger til en ny kobling. jeg havde alle pladerne ude, der var 6 og de var alle 3mm tykke. jeg affedtede dem og samlede det hele igen, samt lagde en spændeskive under fjedrene. men nej, nu filer den mere end den gjorde før og samtidig har den også fået svært ved at koble ud[V]. så der er bestilt stumper hos Rudiger, håber at det kan gøre det. men tak for hjælpen med at få skjoldet af.
        måske vender jeg tilbage hvis den fortsætter med at file på koblingen efter at den har fået nye plader og fjedre. men det håber jeg dog ikke.

Frank T

Kommentar

Working...
        X