Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Foringer.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Foringer.

Jeg har været ude og shoppe lidt. Har bla. købt 2 cylindere som er helt ok i forringerne.

Min gamle cylinder er en 4'erde overstørrelse og den er slidt, jeg vil ikke gøre mere ved den, den er færdig i foringen.

En af de cylindre jeg har købt har skade på fire køleribber, men er helt ok og faktisk nyboret og honet.

Mit spørgsmål er, hvordan får man en foring ud af cylinderen, er den bare presset i, for så kan jeg vel presse den ud igen eller hvordan, med lidt hjemmegjort værktøj.

Min ide var at flytte de 2 foringer fra den med de skadede ribber over i den med 4'rde overstørrelse forringerne.

Kan det lade sig gøre ?.

MVH

Hej Peter!

De gamle foringer kan, som du selv formoder, presses ud. Hvis du kan få adgang til en hydraulisk presse, skulle det ikke være det store problem at trykke dem ud.

En anden metode, er at opvarme cylinderen kortvarigt (dvs længe nok til at cylinderen udvider sig lidt, men ikke så længe, at varmen når at brede sig til foringen), i f.ex. kogende vand, og så slå foringerne ud (med en træklods imellem).

Når du skal montere foringerne i cylinderen igen, kan det ligeledes være en fordel at opvarme cylinderen hhv afkøle foringen (fx. i fryseren) først. Så skulle de relativt nemt kunne slås i, hvis man rupper snillerne lidt, der er selvfølgelig ikke tid til at stå og fedte med det for længe.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
    X