Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kickstarteraksel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kickstarteraksel

Hej

Er nu ved at sætte kickstarteraksel på plads, men den vil ikke helt ind. Når jeg vrider den lidt, hopper fjederen eller clipsen ud af det spor som den skal køre i. Akslen mangler ca. 5 mm i at være helt inde hvor den skal være. Kender en af jer en fidus til at få den helt på plads?

Kenneth[?]

40.47 KB

Hej Kenneth!

Har du prøvet at rotere kickakselen 1/2 - 3/4 omdrejning mod uret ved hjælp af kickstarteren, indtil akselen kan skubbes helt ind på plads?

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter.
      Tak for tipset. Jeg har ikke drejet så meget med akslen som du beskriver, så det må prøves.

Kenneth.

Kommentar

Husk i øvrigt at der på et tidspunkt kom en teknisk bulletin som anbefalede at man ikke satte klipsen ned i det lille spor men placerede den ved siden af, bla. for at afhjælpe nogle af starter problemerne.

Mvh

Michael

Kommentar

Hej Michael.

Øh, var det ikke selvstarter tandhjulets clips man talte om. Jeg har ihvertfald med det rep. sæt jeg har købt, fået en tegning med, hvor denne er flyttet.

Kenneth

Kommentar

Hej!

Jow, det er netop klipsen til elstartergearet, som er omtalt i en teknisk bulletin, idet dimensioneringen af denne klips på et tidspunkt blev ændret, så den ikke længere passede ind i det oprindeligt tiltænkte spor. Der har mig bekendt ikke været tilsvarende problemer med kickstartergearet.

mvh Peter...
            'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Jo det var også det jeg mente mine formuleringer var måske bare lidt uklare[]

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
              X