Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Olie stand

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Olie stand

Hej jeg undrer mig lidt over hvad enginørene tænkte da de designede lige netop min maskine. den har nemlig både olieglas og oliepind. og når oliestanden er midt imellem de to streger på glasset er det en cm over maks på oliepinden?? fik de for meget Saké den dag eller er det bare min maskine der er lidt underlig??

Frank T

Hej Frank T

Jeg er helt enig i at skueglasset må være designet under indflydelse af XStravagante mængder sake.

Bare lige for at være helt sikker. Så pejler du vel olien med oliepinden hvilende løst ovenpå gevindet? For hvis du skruer den i når du pejler, får du en forkert visning. (Kun for at udelukke misforståelser).

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter, jo jeg har pinden liggende på gevindet, og når olie standen passer der, er der for lidt på ifølge glasset. men jeg har valgt at stole på oliepinden. og så betragte glasset som et kighul til al den dejlige mekanik[]

Frank T

Kommentar

Jeg forestiller mig her Yamahas designafdeling sidde og brainstorme i 5-6 år i de lavthængende saketåger og gruble over hvilke muligheder der er for at forbedre på et ellers efterhånden perfekt stykke mekanik.

'Tja, man kunne selvfølgelig forsøge at forbedre på det håbløst forrevne sumpfilter; meeen - nej!' Hvorfor slagte guldægget, der formodentlig er Yamahas mest sælgende reservedel til dato.

Endelig er der en der springer op og barsler med den geniale idé:

'Selvfølgelig! Jeg har det! Ahh! Sssss (suger luft ind mellem fortænderne). Vi laver et kighul. Så man kan se direkte ind i XS'erens bankende sjæl, og derved nyde, ikke bare musikken og den ydre formfuldendthed, men også bjergtages af dens indre skønhed!' - Og sådan blev det.

Men dertil er der kun at sige: Hvorfor skal skal vi nøjes med et kighul? Skulle al skønheden komme til sin ret, burde det så ikke have været et ordentligt panoramavindue? (Eller det er måske netop for at skjule udsigten til sumpfilteret.)

Hilsen Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

nej, det er for at skjule udsigten til selvstarterdrevet []og for at glasset ikke skal blive alt for ridset af de jernspåner der sejler forbi når siruppen (olien) er blevet varm[:0]

OG KA VI SÅ SNART FÅ SALTET AF VEJENE, SÅ VI KAN KOMME UD OG LEGE IGEN!!

Kommentar

PS: cyklen skal stå på den store støttefod, ikk?

Nold

Kommentar

Jow, og garagegulvet skal være i vatter!

Den er god med dig, Nold. Så vidt jeg kan se (jvf din profil), så er din cykel endnu iklædt vinterdragt. Og hva' men 'die grünes' i baggrunden, er de ikke snart kolde? Oder was?

Peter...

Kommentar

Nu bare ikke nervøs, Peter. Da det trak op til 10 frostgrader harjeg for en sikkerheds skyld valgt at frostsikre dem allesammen i en beholder omgivet af lyserødt skind, der konstant holder 37 grader...[)] Nu leder jeg bare efter min seng men den er nok løbet sin vej igen... [xx(]På billedet ser du også mit specialværktøj til indstilling af tænding og karburator[^]

Kommentar

Ja, nu behøverer man jo heldigvis ikke at købe sig fattig i specialværktøj for at holde døgnbrænderen rullende. En god schweizerkniv (med proptrækker) kan vel gøre det (det er jo ikke en Viffer, vel?).

Kommentar

quote:
                    Originally posted by klentz

(det er jo ikke en Viffer, vel?).

Hov hov............

Forklaring udbedes [!]

Leif

XS650
                    VFR800
                    VF400

Kommentar

Ups. Leif er vist blevet sart på sine gl dage [][]

Nold

Kommentar

Skulle bare lige checke om webmaster lå og scannede et sted der i baggrunden, eller om han var gået helt i sleepmode.

Kommentar

quote:
                          Originally posted by klentz

Skulle bare lige checke om webmaster lå og scannede et sted der i baggrunden, eller om han var gået helt i sleepmode.

Næe nej.... Hr. Klentz

Webmaster ser og hører ALT [}]

Og mit fornemste job er jo at opretholde god ro og orden her i forum.

Og hvis nogen begynder at genere en Viffer er jeg nødt til at slå hårdt ned [B)]

En Viffer er jo en meget fin og fornem maskine, som under ingen omstændigheder må generes [8D]

Men jeg har, grundet din sædvanligvis gode opførsel og mange gode svar her i forum, valgt at lade dig slippe med en advarsel, specielt set i lyset af at det er en førstegangsforseelse [^]

Hilsen

Leif
                          Webmaster

Kommentar

Working...
                          X