Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Pakdåse mod starter

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Pakdåse mod starter

Hej.
    Jeg er i tvivl om hvilken vej pakdåsen på billedet skal vende. Kan ikk huske hvordan den gamle sad. På tegningen i manualen ser den ud til at skulle vende med den lille kant mod starteren. Så et tip modtages gerne, så jeg ikke står og får samlet den forkert og skal til at skille den ad endnu engang.

Vh. Kenneth [8D]

12.17 KB

Hej Kenneth

Jeg kan desværre ikke huske hvad vej den skal vende og det er lidt svært at se i manualerne, men jeg mener at hvis man ser nøje på det indvendige i simmerringen at det så er muligt at se hvad vej den skal sidde. Husk at det skal være naturligt for akslen at glide igennem ringen. Jeg mener at kanten er skrå på indersiden den vej akslen skal igennem ligesom for at guide akslen igennem så pak fladen kommer til at sidde ordentligt og ikke krøller indad i processen. Jeg mener at den åbne ende af ringen (åbningen af Uèt som ringen danner) skal vende ind i motoren, så er den lettere at sætte i og forsegler det hele mere naturligt. Prøv at se om dette ikke stemmer med de skrå flader osv. Husk iøvrigt at holde det hele rent og smøre pakfladen lidt inden akslen sættes igennem så den skrøbelige pakflade ikke beskadiges. Husk også at få den sat lige i første gang, den kan ellers være svær at tage ud igen uden at ødelægge den.

Mvh Michal

Michael

Kommentar

Hej der, din blok ser rigtig "lækker" ud i overfladen, hvad gjorde du ved den, sandblæst eller hur.

MVH - Peter

Kommentar

Hej

Blander mig lige.

Jeg fik selv glasblæst min blok. Den får en "fed" finish men ikke særlig vedligeholdelsesvenlig. Jeg børstede derfor min med en miniboremaskine og en lille stålbørste med olie på (uden olie bliver blokken lidt spættet) Børstningen tager lige toppene fra glasblæsningen og giver en stadig en fin finish som er lettere at vedligeholde. Hvis der anvendes "stålbørste" så pas på at få alle stålhår fjernet inden motoren samles. At få renset ORDENTLIGT gælder selvfølgelig også efter en glasblæsning også de små olie kanaler.

PS lad være med at gøre det i badekarret, hun er stadig sur og karret er endnu ikke blevet som tidligere.

Mvh

Michael

Kommentar

Hej Peter

Jo hele krumtaphuset er sandblæst. Jeg har dog ingen planer om at bøste den til den bliver glat som en barnerøv selv om det indebærer at der er mere arbejde med at holde det rent. Jeg har hørt at det også kan males med varmefast maling men at det med tiden vil skalle af. og da mit krumtaphus og cylinder var sprøjtet sort da jeg købte maskinen og det så ikke særlig kønt ud, kan jeg konstatere en ting: Der skal under ingen omstændigheder bruges maling på min motor. Så må der lægges lidt mere knofedt i for at holde den ren. Men det er jo en smags sag hvad man har lyst til.
          Vh. Kenneth

Kommentar

Working...
          X