Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kædestrammer i oliefilteret?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kædestrammer i oliefilteret?

Hej venner!

Er der andre som har haft fragmenter i sumpens filter, som ikke er af metal? Jeg tror sku at det er grater fra fiberstykket på kædestrammeren i motoren, men jeg er lidt usikker. Først troede jeg at det var stempelring, men materialet er ikke af metal, men har samme profil som en af ringene, bare ikke "rund".

Jeg vil så nødig splitte motoren ad for at tjekke...

Hilsen Lasse [xx(]

Ja, det har før været behandlet her på siden. Der er ikke flere indlæg end man kan nå at læse dem på en vinteraften []

Det er god og lærerig læsning, selvfølgelig bar ikke de tråde der ikke er lukket.

Mener det var Michael fra Roskilde der havde "smuller i klumpen".

MVH

Kommentar

Så vidt jeg ved er det "relativt" normalt at gummiet/fiberbelægningen på kædestrammeren over tid kan blive filet af.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

OK - tak Michael, og Peter for "belæringen" []. Men disse er ikke kun smulder, det er stykker på 5-25 mm længde. og 1mm i tykkelse. Rimeligt hæftigt... men dog blødt og kan knække.

Lasse

Kommentar

Gummibelægningen er U formet men med flad bund, det er nok lidt af siderne som er røget af, måske kører knastkæden lidt skævt på strammeren eller gummiet er så slidt at siderne falder af.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Working...
          X