Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Mere krumtaphus

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Mere krumtaphus

Hej!
    Denne lille dims på billedet faldt ud af krumtaphuset inden jeg fik skilt det helt ad. Derfor ved jeg ikke hvor den har siddet. Efter at have set billedet og manualer igennem er jeg ikke blevet klogere. Er der en som har en ide om hvor den stammer fra?

Vh. Kenneth [?]

112.08 KB

Hej Kenneth!

Der sidder bl.a. nogle små styrestifter i øverste halvdel af krumtaphuset til positionering af hovedlejerne. Kunne det være en af dem der har løsnet sig og er trillet ud?

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Kenneth. Uden at gøre mig klog, da jeg ikke har været så langt inde før, kunne det godt ligen noget fra et nåleleje, måske fra plejstangen??
      Se vedhæftede nr. 7, måske har du rodet her.

God fornøjelse og go XmaS.

Lasse

29.84 KB

Kommentar

hej kenneth den ligner den pind som sidder under den lille tandhjul på enden af krumtappen ø3 længde 16,5 mm hvis du da har skruet den af

Kommentar

Hej alle.

Tak for alle de gode råd. Jeg har nu fået set godt efter og vedlagt et lille billede. Alle 3 styrestifter sidder i og krumtappen har ikke været skilt ad (endnu). Men hvis I kigger på billedet nederst tv. Her er hullet hvor fjeder og føler (eller hvad den nu hedder) som indikerer frigear sidder. Lige under er et lille hul og her kunne den stamme fra. Her passer stiften fint. Al instrumentering eksisterer ikke på min cykel og derfor ved jeg ikke om det er nødvendigt at montere den igen. Men det gør jeg for en sikkerheds skyld.

38.49 KB

De to andre billeder viser hvad der sker når krumtappen ikke er samlet korrekt. Som før nævnt er den ikke skilt ad endnu, men det ligner at skive nr. 11 på den flotte eksplosionstegning helt mangler. Det vil ihvertfald vise sig, når den bliver skilt ad. Det er kedeligt at ham som før har samlet motoren har lavet sådan noget sjusk.
          Vh. Kenneth [V]

33.25 KB

39.86 KB

Kommentar

Hej Kenneth, ja stakkels dig, hvordan så dit oliefilter så ud, var der et stort hul i det som der var i mit, så kapsler skodder og lign. har cirkuleret rundt i hele herligheden. Jeg tænker her på de spåner som der må være i omløb.

MVH

Kommentar

Hej Kenneth

Det beviser at det var en god disposition at få skilt det hele ad, så ved du også hvad du har med at gøre når du en gang får den færdig.
              Husk at være omhyggelig når du igen samler huset at hovedlejerne er possitioneret korrekt i forhold til styrestifterne, jeg ved godt at det lyder selvfølgeligt men det er meget let at noget rykker sig lidt eller ikke opligner korrekt når man sidder der med det hele i skødet og flydende pakning over det hele. Hvis noget går lidt stramt så vær 100% sikker på at du kender årsagen inden du hjælper tingene lidt på vej med en gummihammer. Bliver styre stifterne først presset ind i huset skulle det efter sigende være noget RIGTIGT "lort" for at sige det mildt.

Husk for øvrigt at ridse dato, navn osv. ind i huset inden du samler
              (for eftertiden og fordi du har gjort dig fortjent til det!)

Hvis du du for øvrigt bliver i tvivl og mangler billeder af en del eller samling så prøv at spørge, jeg har en del liggende.

God jul og nytår (til alle)

Mvh

Michael

Kommentar

Hej
                Mit oliefilter er helt intakt og ligner et nyt og der var ikke andet end lidt slam på magneten i bindproppen. Så det kan være en ældre skade.
                Og jeps: jeg er begyndt at samle motoren og det foregår laaaaaaannnnngggggsssssoooommmmmttt, så jeg er sikker på at det virker korrekt.
                Vh. Kenneth

Kommentar

Godt det går laaaaaaaaaaaaaangsomt, for jeg har stadig ikke skrabet penge sammen til vores samkøb......Æv.

Kommentar

Hej Peter.

Bare tag det roligt. Det har jeg heller ikke. Det bliver traditionen tro en sindsyg dyr jul. Så jeg har kun invisteret i nogle pakninger m.v. Altså i det små. Min cylinder og topstykke er hos Roskilde cylinder service for at blive rettet op. Det er et kapitel i sig selv. Det koster også. Så vores samhandel haster ikke så meget.

Vh. Kenneth []

Kommentar

Hyggeligt at høre at det ikke kun er mig der hænger med en vis legemsdel i vandskorpen.

Hvad kan Roskilde Cylinder Service gøre mht. din cylinder, er du ikke oppe i 4 overstørrelse, eller husker jeg forkert ?.

Eller tager du springet og laver den om til en XS680 []

Kommentar

Jeps. Jeg er oppe i 4. overstørrelse. Det er det mindste. Idioten som har lavet alt det andet sjusk med min cykel, har også lavet et eller andet stunt med motoren. Ihvertfald er et stempel blevet skiftet til et andet end det oprindelige. Cylinderen er så blevet tilpasset det nye stempel. Så nu er størrelserne på huller og stempler forskellige. Så tror da fanden at jeg har svært ved at få et korrekt mål. Ellers ser cylinderen fin ud. Ingen ovale huller, slidte ventiler og ventilsæder. Så Roskilde Cylinder service pudser lige ventilsæder, ventiler og honer cylinder for så til sidst at glasblæse cylinder og topstykke. Og når jeg så får stempelringene tilpasser han dem for mig. Og det er en god ting, for her er det ham som er eksperten. Og så er den del af motoren iorden. Tilbage står jeg med min lille stift som startede dette indlæg, for jeg er ikke blevet klogere med hensyn til dens placering. Der hvor jeg troede at den skulle sidde ligner mere en oliekanal. Og det er nok ikke klogt at blokere sådan en. Så jeg leder videre efter en mulig placering.
                        Vh. Kenneth

Kommentar

OK, jeg er vist ikke helt med med det der honing, det er da så kun den ene foring der så kan hones, så du kommer op i 4 overstørrelse på begge cylindre eller hvad.

Jeg håber ikke tyskerne køber stempler samme sted som Ringsted motor. Per (Ringsted motor) fortalte da jeg var henne og høre på priser, at 4 overstørrelse var udgået fra hans leverandør.

Det gælder jo også for dig.

PS. Vi skal vist have noget mængde rabat på alle de stempler vi skal shoppe.

MVH

Kommentar

Hej.
                            Hos Roskilde Cylinder service fik jeg oplyst at stempelringe i 4. overstørrelse altså 1.00 kan passes i min cylinder på mine eksisterende stempler som selv om de ikke er ens er i god stand. Så hvis jeg kan få et sæt 1.00 fra Tyskland så er det fint. På Rüdigers hjemmeside reklameres der for disse ringe. Alternativet er at bestille en renoveret cylinder med stempler og ringe som et helt sæt. Men det koster en mindre bondegård.
                            Vh. Kenneth

Kommentar

Jamen hvor kommer honingen så ind i billedet, så bliver dine nuværende stempler vel for små eller.

Har du et ca. prisniveau for deres arbejde der hos mine "genboer".

MVH

Kommentar

Working...
                              X