Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Krumtaphuset

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Krumtaphuset

Hej!

Jeg er nu ved at være færdig med at fjerne ´de sidste dele i øverste halvdel i krumtaphuset. Det sidste som mangler er de 3 gaffelben til gearvælgeren. Og de vil bare ikke ud. Splitterne er fjernet og jeg har forsigtigt banket med skaftet fra en skruetrækker for at få de tre tappe som sidder i hullerne til at falde ud. Ifølge Hayens skulle de være til at ryste ud ellers kan man forsøge med en mejsel?? som der står beskrevet. Nu har jeg ikke sådan en og kun den ene tap har flyttet sig lidt. Er der en af Jer som har et godt tip. Det er som sagt det sidste jeg mangler inden krumtaphusets to skaller skal sandblæses.

Vh. Kenneth [xx(]

Hej Kenneth,nu er det her jo et åbent forum,så man kan komme med sin mening(eller gode råd).Nu skal du høre min,og så kan du bruge det du vil,eller helt lade være,og så tænke sikken en i....Hvis jeg var dig så ville jeg ikke sandblæse krumtaphuset(allerhøjst) glasblæse det,da det er mere skånsomt for div.pakflader.Nej jeg ville gøre det godt rent og så købe en god motor aluminiumsfarve maling og male begge halvdele,Derefter ville jeg glasblæse topstykket,samt cylindrene og højglanspolere motorens side dæksler,så får du en elegant smuk motor,jeg garanterer.mvh.sandberg

Kommentar

Hej Kenneth

Jeg fik glasblæst motorblokken. Det skal være en som ved hvad han gør og ikke en tilfældig som normalt renser husfacader. Det er vigtigt at du efterfølgende får alt "glas" ud af de fine oliekanaler som er i blokken. (jeg blæste og skyllede dem rene med vand)
      Motor blokken børstede jeg efterfølgende med min "dremmel" og en fin stålbørste og olie. Det giver en glat, fin og vedligeholdelses fri (næsten) overflade. Sørg for at der ikke falder stålhår af og gemmer sig i motoren.
      Jeg ville ikke male motoren, det vil ikke kunne undgåes at stenslag over tid skader malingen (men smag og behag du ved ?)

Mvh Michael

Michael

Kommentar

bliver malingen skadet,er den nem at rep.med lidt maling.Og fidusen ved at glasblæse top og cylindre er at man kommer ind i alle afkroge,det kan man ikke ved at bruge en stålbørste!sandberg

Kommentar

Jeg forstår ikke alt det der med højglanspolering af sideskjolde osv. hos alle jer der laver XS'erne originale ned til sidste møtrik.

Er det sådan de ser ud når de er 100 % originale ?.

MVH

Kommentar

Nu er smag og behag jo forskellig, jeg er ikke fantast mht originalitet. For min del kan jeg bare godt lide at den skinner, men du har sikkert ret, den skinnede nok ikke så meget fra fabrikken i sin tid.

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
            X