Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Motorblokken

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Motorblokken

Jeg har nu fået skilt blokken i de to halvdele. Skal der ikke være pakning imellem? Motoren er sprøjtet sort og noget beskidt så det er ikke til at se om den har været helt tæt. Når nu hele motoren bliver sandblæst og jeg samler den igen uden nogen form for pakning vil det være surt hvis den ikke er helt tæt. Det ser ud til at der har været pakning engang (flydende?) men der er ikke mere.
    Er der nogen som har været ude for noget lignende? Og evt. ved om der skal pakning til eller ej.

Vh. Kenneth

Hej Kenneth!

De to halvdele af krumtaphuset, som du beskriver, skal samles med en flydende pakningsmasse som Yamabond #4 eller tilsvarende elastisk pakningsmasse, der kan modstå høj temperatur, tryk og vibrationer.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Tak for tipset, Peter.
      Jeg havde også svært ved at tro at der ingenting skulle imellem. Men det bekræfter mig også i, at det i bund og grund er noget svineri som er lavet ved min motor. Men jeg kan så gæde mig over at nu bliver den del af cyklen i tip top stand.

Vh. Kenneth

Kommentar

Det er måske indlysende, men bare lige for fuldstændighedens skyld:

Når de to halvdele af krumtaphuse samles på denne måde med flydende pakning, altså metal mod metal, er det for at sikre den nøjagtige pasning omkring hovedlejerne.

Der skal selvfølgelig benyttes en flydende pakning, der er beregnet til at samle krumtaphuse med, og ikke en tilfældig vådrumssilikonfugemasse fra det lokale byggemarked.

Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
        X