Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Topstykke og stempler

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Topstykke og stempler

Hej.
    Toppen er nu taget af. Ventilerne og stemplerne ser ikke ens ud. Er der en der ved om det er normalt. For mig at se (og jeg har ikke den store kendskab til motoren) ser det lidt mystisk ud. Her er vedlagt et billede. Motoren har kørt ok, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om fænomenet kan skyldes hvis kaburatorene ikke giver samme mængde benzin til hvert brandkammer. Er der nogen som kan give et bud?

Vh. Kenneth

23.1 KB

Hej Kenneth!

Det ku' da godt tyde på, at den har brændt olie af på den ene cylinder. Var der ikke også noget med, at den brugte olie? Hvad siger stempel og stempelringe? Det er nok der du skal lede efter miseren.

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter.

Stemplerne ser for mig fine ud, men mon ikke det er en ide at skifte stempelringe og olieringe når nu motoren er skildt ad. Indersiden af cylinderen ser også fin ud. Der er ingen ridser.
      Tilgengæld ser kædestrammeren slidt ud og bliver nok skiftet sammen med knastkæden. Jeg har også vedlagt et billede af rotoren. Den har godt nok en mærkelig farve. Det ved jeg ikke om har nogen betydning.

Vh. Kenneth

30.01 KB

32.71 KB

47.52 KB

Kommentar

Hej Kenneth!

Det lyder under alle omstændigheder som en god ide, at skifte stempelringe og olieringe. Du kan jo prøve at skubbe en ny stempelring ned i cylinderen med stempelskørtet, og så undersøge om du kan se lys mellem stempelring og cylinder. Det vil da gi' dig en ide om hvorvidt cylinderen er slidt asymmetrisk.

Mht rotoren, er det ikke bare isolérlakken, der er gulnet? Hvis du kan måle en værdi et sted mellem 4,75 og 5,75 Ohm mellem slæberingene, så fejler den vist ikke noget.

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
        X