Hvad vejer den ca.sådan en. Er der noget man skal være opmærksom på ?. Nogen gode fif der gør arbejdet nemmere ?.
Annoncering
Klap sammen
No announcement yet.
Motoren skal af.
Klap sammen
X
-
Hej Peter!
Motoren alene vejer ca. 65 kg.
Hvis du ikke allerede har en reparationshåndbog af en eller anden slags, så vil jeg anbefale at du anskaffer dig en sådan, inden du begynder at vippe med den. Den giver dig de nødvendige instruktioner i kronologisk rækkefølge.
God fornøjelse med vinterprojektet
Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
-
Jeg har både den originale service manual samt haynes, men ofte kommer guldkornene herfra.
@Nold, ja den er ikke totalt overshoppet, dem er der masser af links til , som det eks. ses fra tyskland, den har lidt bsa over sig. En facinerende ombygning. Fed ide iøvrigt det med step by step. De fleste choppede xs'er i dk er meget ens syntes jeg, der er enkelt med fantasi (jeg er selv ejer af en fantasiløs XS'er).
MVH
Kommentar
-
Ok, motoren er nu taget af, jeg fulgte et andet råd jeg fandt her på sitet med at ligge maskinen på siden og så fjerne de sidste skruer. Læste også lige Haynes, det er "just to remove the engine".
Dem der bare kan tage motoren ud af rammen i stiv arm må da være rimelig stærke, nå men plop der lå den så, det lykkedes.
Nå jeg har ikke mere tid, efter jeg bar den i kælderen skal jeg vist have vasket underbukser.
Kommentar

Kommentar