Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hul i stempeltop

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hul i stempeltop

Sådan af rent nysgerrighed,er der noget om at xs`er (eller var ) slemme til at brænde hul i stempel toppen.Alle jeg kender,der hører at jeg er den lykkelige ejer af verdens bedste motorcykel(syntes jeg da selv)siger nå, er det ikke den der brænder hul i stemplet.Det er jeg ved at være træt af at høre på!Er der noget om snakken? mvh.Sandberg

Jeg har aldrig læst eller hørt det skulle være et problem, brændes der ikke også kun hul i stempler hvis blandingen er for "varm"?

Mvh

Michael

Kommentar

Det lyder som om der er nogen der farer afsted med en halv vind. Det de muligvis har forvekslet 'døgnbrænderen' med er den såkaldte 'oliekoger' nemlig Yamaha TX 750, der blev produceret mellem 1972 og 1974. Dens motor havde mange børnesygdomme med store termiske problemer og var netop herostratisk berømt for at selvdestruere ved længere tids motorvejskørsel. Men det er jo en helt anden cykel og en helt anden historie. Det lykkedes faktisk Yamaha at få helt styr på alle problemer, men da var renomméet allerede ødelagt. Det er forresten også årsagen til, at man fra at have skiftet navn fra XS650 til TX650 igen gik tilbage til at benævne dem XS650, for ikke at blive forvekslet med TX750 teknologien.

Mvh Peter...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ja,ja jeg tænkte det nok,folk er s.. ikke for kloge,eller vil måske gerne være det? tak for svarene, Sandberg

Kommentar

Working...
        X