Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Honing af cylinder

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Honing af cylinder

Jeg har demonteret topstykke og cylinder for at få det glasblæst, og har fået det råd at det var en god ide at skifte stempelringene ved samme lejlighed.

Nu er mit spørgsmål så, skal cylinderne hones, eller er det nok bare at skifte stempelringene???

Mvh

Preben

Jeg fik en fagmand til at vurdere mine cylindre. Ingana i kbh mente bestemt at top og cylindre skulle igennem den helt store tur med planslibning, honing, nye stempelringe osv. alt sammen for den nette pris af ca 2000kr. Hos Roskilde cylinderservice gik de lidt grundigere til værks og målte det hele op. Her mente de det så fint ud og at jeg kunne nøjes med at skifte ringene hvis jeg endelig ville gøre noget. (de ville iøvrigt ikke have noget for opmålingen).

Jeg skiftede så ringene og den kører tilsyneladende fint.

Så hvis du får andre til at vurdere det,så vær lidt kritisk og få gerne flere meninger.

Clymer manualen har et afsnit om at vurdere stempler, ringe, cylindre osv. Jeg har ikke nærlæst det og er ikke klar over hvor svært evt.er, men måske kan det give dig en ide.

En indikation at den trænger til honing er så vidt jeg ved hvis man kan mærke en overgang i cylindren mellem området hvor stemplet kører og hvor det ikke når op.( i toppen af cylindren)

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
    X