Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

polering

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• polering

Hej
    Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt meninger og erfaringer med polerering af motor og gearkasse.Og alu i almindelighed.

Lidt om glasblæsning, slibning og autosol.

Eller hvis der er nogen som lidt tricks oppe i ærmet.

Søren

Hej Listor

Jeg fik motor blokken glasblæst. Derefter brugte jeg en miniboremaskine med en lille stål/kulbørste til at glatte overfladen med. Du skal dog være opmærksom på at de små tråde fra børsterne som falder af efterhånden, ikke ender i motor og cylinder. Eller sørg for at få dem ud bagefter.

Brug lidt olie eller WD40 mens du anvender børsterne, så undgår du at overfladen bliver lidt spættet at se på.

Skulle jeg lave noget om ville jeg nok polere motoren noget mere, bare for "lirens" skyld, men det er et stort arbejde og ikke særligt originalt.

Mvh

Michael

Kommentar

Hej Michael

Tak for tippet,nu er der jo nogen mennesker der aldrig kan få nok så hvad med cylinder og topstykker.

Var forresten lige forbi dine for og efter billeder.Hatten af for omhyggelig og nænsom restaurering.Det ser sgu godt ud.

Søren

Kommentar

Tak for det.

Top og cylinder blev også glasblæst, det blev ok men de kunne have været lidt grundigere og kommet mere ind i mellem køleribberne (husk at pointere det hvis det bliver aktuelt), Udover glasblæsningen har jeg ikke gjort andet end at spraye dem med noget tyndt siliconeolie for at beskytte overfladen lidt mod olie, smavs osv.

PS: jeg ville ikke turde at sandblæse motoren uden en total adskillelse. Det er næsten umuligt at undgå at der sniger sig korn ind i motoren men skade tilfølge. Jeg fik den sandblæst adskilt og skyllede og børstede efter (i badekaret) så jeg var sikker på at alt var rent. Der sidder små olie kanaler som er vigtige at få rene, både for smøringen men også for at de ikke gemmer korn der så løsner sig efter samling. Sørg også for at motoren er så ren og fedt/oliefri inden glasblæsning som muligt, da glasblæsningsmatrialet lettere binder sig til fedtet og olies.
        Sørg for at skylle oliekanalerne meget grundigt igennem så du får alt ud fra dem, resten kan man jo se og mærke når det er rent.

Mvh

Michael

Kommentar

Tak for hjælpen Michael.

Jeg har regnet med at adskille det hele og så først sende det hele igennem vores dertil indrettede vaskemaskine på mit arbejde og så gå det hele efter med hånden og så gentage det hele når det er blæst.

I hvilket prisleje ligger sådan en omgang?

Søren

Kommentar

Hej

Jeg tror jeg gav omkring 1000kr for glasblæsningen af hele motoren. Hvis du har tilgang til en lille kabinesandblæser tror jeg godt man kan gøre det selv med samme resultat. Ellers kan det nok fåes lidt billigere hvis man undersøger markedet lidt.

Mvh

Michael

Kommentar

Working...
            X