Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ang. efterspænding.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ang. efterspænding.

Hej.
    Jeg har fået en motor på min xs,er som ikke har kørt mange km efter nye stempler og opboring til 1. overstørrelse. Det er ikke mig selv der har renoveret motoren,,sådan var den da jeg fik den. Så jeg vil lige høre,,er det de 8 møtrikker på støtteboltene vi snakker om når der tales om efterspænding,og hvor meget skal afmonteres for at komme ind til de 4 inderste?
    Mvh. Michael.

Hej Michael!

Ja der er bl.a. tale om de 8 møtrikker på stavboltene, samt de 7 mindre bolte i toppen. Altså ialt 15 bolte, der ved behov helst alle skal efterspændes ved samme lejlighed.

Det er vigtigt, at de spændes i sekvens (Yamaha har iøvrigt revideret sekvensen i løbet af produktionsperioden!). Se evt en værkstedshåndbog.

Du skulle kunne klare det med at afmontere tanken og de øverste motorophæng, og så skal tændrør og et par andre småting vist af for at komme til de mindre bolte i topstykket, men det er såmænd ikke noget kriminelt indgreb.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
    X