Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Fastsiddendende pakninger

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Fastsiddendende pakninger

Jeg er igang med at renovere min motor, og har i forbindelse med adskillelsen oplevet at de gamle pakninger sidder utroligt fast på pakkefladerne.
    Er der nogen der har nogle tips til hvordan man lettest får fjernet disse uden at beskadige pakkefladerne ??
    Kan man gøre noget for at undgå dette problem fremover ??

Mvh

Preben

Hej

Se min tråd "Pakninger" om Nitro Mors, det virker, men pas på det er noget hidsigt noget. De nye pakninger jeg har sat på har jeg fedtet lidt ind først i håb om de ville være lettere at få af igen senere.

Mvh

Michael

Kommentar

hej, kan du forklare lidt mere hvad mors nitro og trådpakninger er??
      jeg har haft det samme problem, at en eller anden idiot har brugt cyril(flydende pakning), jeg har brugt timer på at skrabe det af pakflederne.
      karsten matthisen

xs1,xs2,tx650,xs650c

Kommentar

Hej Bimle

Rart at se dig i forum []

Når Michael skriver: se min tråd "pakninger" er det fordi han tidligere har skrevet om problemet med at få fastsiddende pakninger af.
        Der er således ikke tale om tråd-pakninger, men det er bare et udtryk man bruger om et indlæg med svar her i forum []

Se her http://www.yamahaxs650.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=178

Mors Nitro er heller ikke nogle springfarlige frikadeller som vor mor lavede dem...............

Det hedder Nitro Mors og er noget særdeles giftigt stads som man primært bruger til at opløse maling, lak og lignende med. Det har nogenlunde samme effekt som det der hedder "bums"

Man smører det på og lader det sidde i nogle minutter og så bobler maling, lak og lign. op og er lige til at skrabe af.

Jeg har ikke prøvet det på pakninger, men har brugt det på nogle lakerede møbler. Og det var noget der virkede.

Jeg har i øvrigt noget stående hvis du skulle få lyst til at prøve det !

Hilsen

Leif

Kommentar

Hej!

Ja, bestemt rart at erfare at Bimle og Leif er vågnet op af dvalen.

Med hensyn til opløsning af gamle pakninger, så er jeg stødt på et produkt der hedder Eurolock pakning og limfjerner # 185. Det skulle angiveligt kunne erhverves gennem Højstrup Industrilim www.hojstrup.dk

Mvh Peter...
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter

Jeg ligger skam ikke i dvale......

Men min københavnske beskedenhed forbyder mig at udtale mig, med mindre jeg har noget fornuftigt at sige []

Det sætter jo sine begrænsninger......... [8D]

Hilsen

Leif

Kommentar

Working...
            X