Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Dårlig tomgang.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Dårlig tomgang.

Jeg har brug for et godt råd.
    Jeg kan ikke holde min xs'er i tomgang, hverken med kold eller varm motor. Jeg troede det ville hjælpe at få monteret elektronisk tænding, dette har vist sig ikke at afhjælpe problemet. Jeg er blevet anbefalet at skille karburatorene ad og rense hele skidtet, eller som nødløsning bruge Bardahl karburatorrens og håbe det bedste. Er der nogle med xs erfaring der kan råde mig.
    Modellen er en us custom fra 1980.

Hilsen fra et rimeligt nyt xs medlem.

Allan

Hej Allan!

Nu skal du jo ikke tro, at det er fordi der ikke er nogen der gider at svare på dit spørgsmål, men ud fra de givne oplysninger er det næsten umuligt at give et bare nogenlunde præcist svar.

Det kan jo f.eks. være: Tændingsjustering, tændrør (defekt, beskidt, forkert gab), defekt tændspole, defekt batteri, karburator (pilotsystem, tomgangsblandingsskruen, flyderniveau, luftlækage) osv., osv.

Ja, jeg ved at det ikke er til megen hjælp, men jeg håber, at du får arbejdet dig frem til en løsning, evt. med hjælp udefra. Og så vil vi andre naturligvis gerne høre resultatet.

Hilsen Peter....
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Klentz.

Selfølgelig tror jeg ikke at medlemmerne ikke gider at svare.

Men lad mig prøve at udelukke nogle ting, ved at fortælle at den elektroniske tænding er nymonteret og justeret. Tændrør.kabler,hætter og tændspole er nyt.
      Batteriet kan jeg jo tage en måling på.

Personligt tror jeg at det er et karburator problem, så det er der jeg vil begynde.

Iøvrigt hyggeligt at hilse jer xs medlemmer jeg mødte på messen i Fredericia igår.

Det var en flot messe, dog syntes jeg at der var for meget Harley Davidson, det er ikke noget jeg falder i svime af.

Hilsen

Allan

Kommentar

Working...
      X