Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Adskillelse af koblingsskål

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Adskillelse af koblingsskål

Der sidder 6 små fjedre bag koblingsskålen. De tre er knækket. Jeg har bestilt et rep. sæt som består af nye fjedren tre bolte, møtrikker og noget låsevæske.

Mit spørgsmål er : De tre "nitter" som holder koblingsskålen sammen skal de presses ud fra fjedersiden eller koblingsplade siden, eller skal de fjernes på en helt anden måde, det er ikke helt tydeligt om der også er en krave på fjedersiden eller det bare er en del af gennemføringen.

Endelig stoler jeg ikke 100% på bolte og låsevæske, er det muligt at genanvende nitterne og hvad er evt proceduren.

Mvh

Michael Sønke

Hej Michael!

Nitterne er ens på begge sider. De kan ikke genanvendes, og skal altså bare bores ud. Du skal såmænd ikke være nervøs for at bruge de tilhørende bolte og låsevæske. Boltene skulle være af en ekstra stærk kvalitet, og da de originale Yamaha fjedre er kendt for at fejle, har metoden været brugt ofte gennem årene, og mig bekendt uden komplikationer.

Peter....
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
    X