Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Glasblæsning af motor

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Glasblæsning af motor

Når jeg har fået skilt det hele ad havde jeg forstillet mig at topstykke, cylinder og motorblok skulle glasblæses. Jeg er dog nervøs for om man får alt "glas" ud inden motoren samles igen. Hvad er jeres erfaringer og kender nogen en "glasblæser" som man tør betro opgaven med at blæse motoren (På Sjælland)

Michael Sønke

hej ,

Du skal tage al indmaden ud af motoren, rense al gammel olie og fedt af det ,der skal blæses. Saml det igen og tætn alle huller med propper, tykke klude eller flere lag gaffa. og bagefter er der alligevel sand allevegne. rens bagefter med masser af petroleum, eller rensevædske. man kan ikke se sandet når det er vådt men det groveste kan sagtens mærkes. alle kanaler, og krinkelkroge skal blæses med trykluft til sidst. Overvej at lakere overfladerne bagefter med epoxy eller marinelak IKKE det der lort på en spraydåse. (al maling på spray er noget lort!) men vær klar over at der, hvor der kommer revner eller slag i lakken, kryber vand ind under og danner korrosion.spørg en god automaler.
    good luck! det bliver flot!

Nold, amar

Kommentar

Tak for det. Lyder besværligt men det er vel en del af charmen. Nå men glasblæses skal den sgu. Havde egentlig tænkt ikke at male den men bare lade den stå "blæst" den skal alligevel aldrig ud at køre i regn når den engang bliver færdig *GG*.

Har tænkt lidt på om man ikke kunne voksbehandle de blæste dele, ikke det der autovoks der smøres på og tørres af igen, men behandledelene med noget varm voks, så alle de mikroskopiske små krater som sand og glasblæsning danner ville blive fyldt med voks og derved beskytte overfladen, kender nogen til noget sådant ?

Michael Sønke

Kommentar

Hej michael

du kan sagtens lade det stå bart og voks under een eller anden form er godt, især i tørrevejr!! Så længe man bare passe delene med lidt vask og knofedt af og til er det også hvad jeg ville foretrække. Jeg lærte en gang at det var en god ide at hærde overfladen af nybearbejdet alu ved at smide det i kogende vand. Jeg har selv gjort det med pladedele, det gør altså overfladen noget mere modstandsdygtig overfor ridser o.l. Om det virker på støbegods véd jeg ikke men det kan da aldrig skade.

Nold

Kommentar

Working...
        X