Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Renovering af motor

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Renovering af motor

På et eller andet tidspunkt skal jeg i gang med motoren. Topstykke, cylindre (gerne også motorblok) skal sandblæses. Div. dele skal gennemgåes og evt. renoveres hvis det er nødvendigt.

Jeg har ikke den store erfaring eller forstand på motorer, men er ok til mekanik. Mit spørgsmål til jer der har rodet med XS er hvordan dette projekt er at gå til og hvad I vil anbefale.

Jeg har overvejet at få Ringsted motor til det, men kunne egentlig godt bruge de penge på andet, da det hurtigt kan løbe op i 10 - 15kkr.

Mvh Michael

Michael Sønke

Hej Michel du skriver at du ikke har den store erfaring med rep. af motoren men er ok til mekanik.
    Hvis du kan se det tekniske sammenhæng mellem motordelene og hjælp fra bogen kan du saksens renovere motoren selv. Så min anbefaling er at du skal lave det selv.
    Selve motoren og gier er nemt at adskille. Det som du skal være opmærksom på er hvor slidt er stempler, stempelrige, ventil, og div andre dele og hvad skal man skifte ud. Alt det kan du læse i bogen. Når du så samler motoren igen skal du være 100% sikker på at motoren står i de rigtige mærker. Det kan du også se i bogen. Så det er faktisk ret nemt hvis man har modet og evnen til se sammenhænget i alle disse dele. Du kan altid ringe hvis du er i tvivl om noget
    Ps. Har selv adskilt motor & gearkasse, med nye tandhjul stempler og div dele. Køre helt perfekt i dag . Rigtig god fornøjelse Michael. Hilsen LL.
    Hvis du sandlæser topstykke & cylindre først, derefter polere du dem med en messing stålbørste som du montere på en trykluftsliber. Det giver et flodt resultat.

Kommentar

Working...
    X