Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Mislyd fra højreside af motoren.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Mislyd fra højreside af motoren.

Er der nogen der har oplevet, at oliepumpen kan støje/hyle.
    Jeg har noget støj fra højre side og jeg har haft skilt koblingen for at finde fejlen men uden held. Da jeg ikke har noget starterdrev/Bendix monteret gik tanken på om det kunne være oliepumpen der er blevet slidt og dermed er begyndt at støje.
    Det er omdrejningsbestemt og er der hele tiden..

Mvh Torben

Hej Torben

Har du renset begge oliefiltre? Og var der noget grums i, som kunne indikere, at noget var under nedbrydning (metalspåner, gummi fnuller e.l.)?

Forslag til fejlsøgning:
    Oliepumpe,
    omløbsventil til oliefilter i højre sidedæksel,
    drev til omdrejningstæller,
    knastkædeskinner (for og bag),
    kobling,
    lejer.

mv Klentz...

P.S.: Hvis det kan trøste dig, så kender jeg en, som kørte med sådan en hvinende turbolyd fra højre side af sin XS'er i flere år. Han fandt aldrig årsagen, og har nu solgt maskinen.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Klentz.

Jeg har netop i dag sat nyt filter sidedækslet, jeg køre med denne type papir filter http://www.heidentuning.nl/p/28/3437...ing-design-new
      i håb om renere olie, eftersom jeg har haft en del koblings problemer(den skred).
      Denne filtertype bruger ikke omløbsventil.
      Jeg fik samme tanke som dig med at rense/skifte filtrene, da pumpen jo måske laver lidt højere tryk og dermed støjer, bare en teori jeg fik.
      Jeg har haft et problem efter at jeg skiftede chokkoblingsfjederne, den lim der var med i kittet holdte kun et par sæsoner og boltene gik løse, dem har jeg tigsvejst så det ikke sker igen.
      Da boltene sad løse gik det lidt hårdt ud over tandhjulet på starterdrevet derfor køre jeg uden, det er også fedt at kicke i stedet, så det kommer ikke på imens jeg er ejer af den. Jeg syntes der var lidt grums som lignede små metalspåner men jeg har ikke haft det nederste filter ud og tjekke.
      Jeg overvejer at lave en konstruktion så bundfilteret bliver udskiftet til papir, så jeg får en bedre filtrering der også men det bliver inden i da jeg syntes patronfilteret sidder noget udsat...
      Det kan jo være at når jeg tager bundfilteret ud at jeg får et svar, det skal i hvert fald prøves af, måske der er fnuller fra skinnerne.
      Jeg har tænkt på lejerne, men ville det så ikke kun være hovedlejerne der støjer, når den støjer når den står stille og motoren er i gang?
      Med hensyn til at kører videre er støjen så man ikke har lyst til at kørevidere af frygt for et voldsomt haveri...

Du skal have tak for at komme med dine bud, fedt med nogen at spare med når man er kørt fast..

Mvh Torben

Kommentar

Hej Torben

Jeg ville, som du selv antyder, starte med det nemmeste først: Af med olien og ud med bundfilteret. Det kunne måske give en indikation på et eller andet.
        Når du allerede har papirfilter på tryksiden af oliepumpen, vil det være omsonst at montere papirfilter i bunden også. Tværtimod skal der være så lidt modstand på sugesiden af pumpen som praktisk muligt. Monter evt. et uoriginalt bundfilter fra Fuji. Det er meget grovere i trådnettet end det originale; men til gengæld holder det, og det skal jo i princippet bare beskytte oliepumpen mod det værste.
        Jo, når jeg skrev lejer, hentyder jeg her selvfølgelig til hovedlejerne.
        Lad os høre nærmere, hvad du finder ud af.

vh Klentz...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej igen.

Jeg har haft filtrene(er Fuji i bunden)ude, der var ikke noget at bemærke.
          Derefter skilte jeg oliepumpen ad, og der var spor i den som om der havde været spåner med igennem den, så den blev skiftet.
          Der kom ny olie i igen og derefter startet op, men stadig det samme. øv....
          Det kunne faktisk godt lyde som en defekt generator på en bil, den lader godt nok som den skal, men kan det være den der støjer selv om det lyder som om det kommer fra højre side.
          Lektien her er så at de oliepumper på xs'erne ikke er sarte, så ved man det.
          Mvh Torben
          Last edited by Torben; 21-09-2014, 14:16.

Kommentar

Working...
          X