Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Rystelser fra motoren?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Rystelser fra motoren?

Jeg har bygget min xs'er om til noget i stil med Wrenchmonkees.
    Jeg har clipon styr på forgaflen og specialsyet saddel (dvs helt tynd, ingen polstring). + meget stive nye støddæmpere.
    Min cykel ryster utrolig meget når jeg kører i lav fart, lige så snart jeg giver gas stopper rystelserne og den kører mere "flydende", men lige så snart jeg er i en bestemt hastighed begynder den at ryster helt vildt igen. Det er lige meget om jeg kører 50 eller 120.
    Selvfølgelig summer det meget op igennem sadlen fordi jeg har en tynd en nu.
    MEn det er helt sindssygt så meget det ryster igennem styret. mine hænder kan begynde at sove, og jeg kan faktisk ikke holde det ud.

Hvad kan jeg gøre for at dæmpe de her rystelser?
    Kan det være noget med indstillingen af motoren? den er dårligt indstillige ved ventiler og knastkæde? jeg er ret blank på hvad jeg kan gøre ved det. Men vil virkelig gerne finde en løsning på problemet, så jeg kan nyde min cykel.
    På forhånd tak!

Hej lasse du lyder som om du ikke er sikker på at dine ventiler og kædestrammer er justeret ordentlig, det ville jeg kigge på først. Derefter indstiller du din tænding og sidst men ikke mindst synkroniserer du dine karburatorer, jeg har selv en cykel i samme stil som du beskriver og ja, du mærker rystelser meget voldsommere på det tynde sæde, tomgangs rystelser burde du kunne justere dig ud af ved det ovenstående.
    Vibrationer ved fart over 50 lyder som noget der ikke er ordentligt balanceret.

Mvh simon
    Xs650 c 76 vm34 roundslides pma pamco

Kommentar

..

hey LASSE..

jeg fik en mere rolig maskine efter jeg gjorde som tidligere er tilrådet..
      og det med at synce carbs. hjalp gevaldigt...

jeg lavede et værktøj til det selv...

og self. husk at kæde er strammet som den skal (den store der trækker baghjulet) )
      / ---

“It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and remove all doubt.” Mark Twain

Kommentar

Shaken not stirred

Og jeg som troede at en XS SKULLE ryste. Den nedstammer fra et massageapparat.

...

Nold

Kommentar

.

Så må jeg synce karbs med det samme! hvordan har du lavet værktøjet til det? og hvor meget koster det at købe?

desuden, så har jeg strammet kæden på baghjulet op til flere gange, men synes hele tiden den river sig "løs" igen, og det er en helt ny kæde?

Kommentar

Working...
          X