Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Kickstarter rammer fodhviler. Normalt?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Kickstarter rammer fodhviler. Normalt?

Hej igen.

Jeg er efterhånden ved at have cyklen totalt færdig, men i går da jeg skulle have startet den op igen lagde jeg mærke til, at når jeg bruger kickstarteren rammer den fodhvileren, når kickstarteren er i bund (se billeder). Noget jeg ikke syntes at kunne huske, at den gjorde sidste år. Jeg kan sagtens bruge den, men det irritere mig nu alligevel lidt. Jeg havde i forbindelse med renoveringen af motoren højre motordæksel af, for at skifte pakning, og i den forbindelse var kickstarteren også ude, dog uden at blive skilt ad.

Kan jeg have samlet noget forkert, som gør at kickstarteren ikke stopper før fodhvileren, eller er det helt normalt?

På forhånd tak

Mvh
    Daniel
    Tilføjede filer

Ikke et hak?

Er du kommet til at forskubbe kickstarteren et hak på akslen (ved ikke om det kan lade sig gøre)?
    Det er ikke noget der betyder noget i praksis.

Nold

Kommentar

Still kickin' ass.

Hej Daniel

Nej det er ikke normalt.
      Nu viser du os jo ikke, hvordan kick-starter-armen står i oppe position. Men du kan jo justere den ind efter klub-logoet, hvis du er i tvivl.

Peter...
      Last edited by klentz; 29-04-2013, 5:10.
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

ass kicking kickstarter

Jeg takker og bukker

Jeg har prøvet om kickstarteren sad forkert på aksen (jeg kan desværre ikke tage et billede) men den sidder rigtigt. Den kan ikke rykkes fremad, da den ellers går på motordækslet (toppen).

Jeg prøvede at tage fodhvileren af for at se hvor langt kickstarteren kunne bevæge sig rundt, og her viste det sig at hvis fodhvileren ikke stoppede den, kunne den fortsætte indtil den ramte motordækslet(bunden).

Det jeg tænker på er om der burde sidde et internt stop i motoren som gør at den ikke rammer fodhvileren (eller for den sags skyld kan bevæge sig yderligere om)? Hvordan er det på jeres? Kan I hvis I prøver få kickstarteren til at røre fodhvileren, eller stopper den inden?

Daniel

Kommentar

Hej Daniel

Kickstarteren skal jo kunne trædes helt i bund, så armen står helt lodret, og vil så under alle omstændigheder komme helt tæt på fodhvileren.

Hvis du er i besiddelse af en reparationshåndbog, så find lige tegningen af kickstartermekanismen. På kickstarterakselen sidder et kickstarter stop. Det har ikke noget særskilt nummer, men sidder lige bag det skråtskårne tandhjul. Faktisk lige ud for stregen fra pos. 1. Dette stop skal selvfølgelig sidde fast på akselen, og så skal det passe ind i et hak i motorblokken.

Hvis det er tilfældet, så er der vist ingen ko på isen.

Det var bare et skud

Peter...
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

..

Jeg havde olien af den her i weekenden, for at kunne tage højre motordæksel af. Stoppet på kickstarteren sad fast, og kickstarteren virkede som den skulle, så jeg samlede det hele igen. Selvfølgelig kom jeg først i tanke om bagefter, at tjekke de støbninger i motoren som gør at kickstarteren stopper. Kickstarteren kan nemlig bevæge sig 110-120 grader før den stopper, så måske at der engang har været et stykke af støbningen som er knækket af. Men jeg fik i hvert fald tjekket at der ingen spåner (eller andet) er i motoren eller i nogen af filtrene, så der er ikke noget som går på, hvor det ikke skal.

Jeg prøver lige at hive dækslet af igen, når jeg alligevel skal have skiftet filtre og olie om 500-1000 km, og så prøve at tjekke støbningen i blokken.

Jeg takker for inputs(hjælp)

Mvh
            Daniel

Kommentar

hov hov

...og det var 190-200 grader kickstarteren kunne bevæge sig

Kommentar

tørsump

Hej Bandholtz

Bare til info næste gang: Du behøver ikke at tappe olien af. Få fat i en gammel sofapude el lign. Pil batteriet ud og læg dyret over på siden på puden og lad det ligge et par minutter så olien løber ned i den anden ende af motoren. Der smutter lige et par dråber ud når du åbner dækslet ellers sker der ikke noget. Den kan godt finde på at pisse lidt benz ud af karboriderne men det tager puden eller et par klude. Det er også meget nemmere at arbejde på koblingen når den ligger sådan.

Nold

Kommentar

Aha

Det var sq et godt tip. Det gør da operationen væsentligt lettere
                  Jeg takker

Kommentar

Working...
                  X