Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Motorstop hjælp!! :)

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Motorstop hjælp!! :)

Hej. Jeg har brug for noget hjælp mht til et motorstop jeg havde i går.
    Jeg var på vej til syn med min mc, da motoren lige pludselig bare går ud.
    Det skal dog lige siges, at den ikke havde en ren motorgang i forvejen. Men! Det er jeg ret sikker på er fordi den er dysset forkert i forhold til powerfiltrene der sidder på.
    Anyway! Jeg prøver at få gang i motoren igen. Og den vil slet ikke starte, efter en ti minutters tid kan jeg få gang i den igen! Men, når jeg får gang i den skal jeg give den meget gas for den overhoved kommer lidt op i omdrejninger. Men det mest underlige er, at den en gang i mellem kommer med nogle ordentlige knald! Som om der sker en stor eksplosion inde i motoren, og under de her uregelmæssige "knald" står der nogen gange en røgsky ud af karburatoren????

Har virkelig brug for gode råd, for jeg er helt lost
    Mvh. Lasse baastrup

Hej Lasse

Når den "skyder" bagud gennem karburatoren er det som regel på grund af for mager blanding.
    Det kunne passe meget godt med at du har sat mindre restriktive luftfilter på.

Bortset fra det kan det også være selve benzintilførslen det er galt med - såsom manglende ventilation i tankdæklset, tilstoppede filtre i hanerne (defekt haner hvis vaccum typen), forkert (lav) svømmerhøjde.

I værste fald kan symptomerne være forårsaget af defekte membraner i karburatorerne, eller en brændt udstødningsventil.

Det første jeg ville gøre var at kontrollere benzintilførslen er i orden, dernæst kontrollere at knastkæden er spændt korrekt, ditto med ventilspillerum og tænding (og tændrør) nu også står korrekt.

Hvis det er i orden, kunne du måske prøve med de originale filtre hvis den ellers har kørt rimelig OK med dem, inden du skiller karburatorerne ad.

Edit: Jeg glemte lige at nævne falsk luft ved indsugningen som medvirkende årsag.
    Håber det kun er en bagatel
    Venligst
    Johnny Nielsen

Kommentar

Okay! det vil jeg lige tjekke! og mange tak
      tror jeg starter med at skifte tændingen, da jeg allerede har en Boyer liggende

Kommentar

start med at tjekke om der er noget snavs i tank, slanger, svømmerhuse osv der stopper systemet helt eller delvist til. Hvis du har adgang til trykluft er det ikke så svært at puste skidt baglæns ud af systemet. hiv tanken af, ryst den godt og hæld indholdet ud i en balje og se om der kommer skidt med ud. Det er nok nemmere end at skille hele tændingsanlægget ad hvis der ellers er god gnist på tændrørene.

Nold

Kommentar

Working...
        X