Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Tænding helt op på F mærket.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Tænding helt op på F mærket.

På illustrationen her er mærket C = Full advance, på dansk noget hen imod en oversættelse "maksimal styrke".

Er det punktet man skal sigte efter ved en evt. justering. Ved godt at jeg selv har været igennem inst. vejlednigen af Boyer her på siden, men jeg syntes ikke at denne vejledning er 100% mht. justeringen, den handler mere om det mekaniske. Min står et stykke fra C mærket når jeg giver godt med gas, sådan mere 2/3 dele fra B mod C.

Måske det kunne gøre min maskine mere startvenlig.

Kunne nogen her også give et indspark om hvor mange gange de skal kicke starte / sparke ved helt kold maskine, og om nogen oplever at den er lidt sværere at starte efter den har stået eks. en uge.

MVH
    Tilføjede filer

Tænding..

Hej Peter..

Du må næsten være ham fra MCF der har startproblemer med XS'eren
    Så kan vi jo også lige skrives ved her

Min 77'er har stadig kniksere og mekanisk avancering, men der gælder det samme ved stilling af tændingen..

I tomgang ca 1100 skal man først stille den venstre cyl. så den står inden for B-B, derefter den højre cyl.

Når man giver gas opover 3000 skal opnå fuld avancering, hvilket vil sige at den skal stå ved C. Det er vigtigt at den ikke går forbi C, altså til venstre for C.

P.S. På MCF skrev du at du ikke havde strammet knastkæden, men det er ret vigtig for tændingen, så tjek denne video

http://www.youtube.com/watch?v=RiR-2TR1pcY

Dette skriver jeg ud fra min XS med mekanisk, så ved som sagt ikke om det er helt anderledes for boyer? Den burde da have computerstyret avancering, ikke?

Lasse

Kommentar

Ved grundindstilling af Boyer Brandsen, skal den hvide prik være ud for være ud for hullet ved maksimal fortænding.
      Maksimal fortænding er ved C mærket på din illustration.

Boyer Brandsen regulere bredere, og over et længere omdrejningstal end standard platin tænding. Hvis jeg husker rigtigt skal den op på omkring 4000 o/min før der er fuld fortænding.
      Den skulle gerne tænde samtidig på begge cylindere, da der kun er en spole (i hvert fald til den blå BB).

Link til den Boyer Brandsens vejledning der følger med den blå:
      http://www.boyerbransden.com/pdf/KIT..._BOX00210_.pdf

Edit:
      Min starter normalt inden for 2 kick. Hvis den har stået en uge skal der som regel et par stykker mere til.
      Last edited by JohnnyN; 20-05-2012, 8:24.
      Venligst
      Johnny Nielsen

Kommentar

Uden tænding...

Hej

Prøv at kickstart uden tænding, men med fuldgas, slå derefter tænding til og kick igen....

/Torben

Kommentar

Yep lasper, det er også mig ovre på mcf, skulle lige tage temperaturen på søsterforumummet, og se hvilke indspark de kunne komme med efter jeg havde søgt alle indlæg igennem her på forum, der er så lidt fejlskud der ovre, fordi nogle af brugerne selvfølgelig ikke kender xs teknikken, og kender de enkelte årganges specielle opbygninger, havde også godt luret dit brugernavn, det virkede bekendt.

Det med den hvide prik er jeg med på, men BB vejledningen syntes jeg ikke at huske at have set så enkel, eller også er det min hukommelse, tak for linket. Boyer burde bruge flere billeder, det siger mere end ord.

Jeg har ikke omdrejningstæller, så jeg må prøve at sjusse mig frem til de 4000 rpm. Jeg mangler at finindstille mig frem til ca. 1/3 afstand imellem de 2 mærker mindes jeg, hvor meget det er i fejlindstilling i grader ift. tændingen ved jeg ikke. Men alt hjælper til en bedre start af den gamle dame.

Min knastkæde havde ikke ændret sig ift. da jeg samlede og indstillede sidst. Men tak for youtube linket, han er MEGET grundig den gode amerikaner, han har flere gode små film på youtube. Smid evt. linket over i den nye forum pind.

Men min er dd. nu meget som din Torben, efter jeg har været over karburatoren igen, havde et lille chokerproblem, de 2 små choker cylindre er nu justeret op så de går meget højere op.

Efter en uge uden start, 2 spark uden tænding, 1 spark med, og den sprang igang. Jeg kan have været heldig, eller også har alle mine justeringer båret frugt. Et par nye strammeskruer i torx på indsugningsgummiet istedet for de der stjerneskruer gør også at det er lidt nemmere at stramme gummiet bedre, de har været dårlige siden jeg købte dytet. Der kan have været lidt falsk luft. De har dem i rustfri i bauhaus (de har faktisk mange skruer i bauhaus i rustfri, som enkeltkøb), når nu man er der alligevel for at købe ting til konens have...

MVH
          Last edited by PeterR; 20-05-2012, 21:49.

Kommentar

mikuni...

Det var en fin måde at starte den på med mikunier, efter jeg har monteret dellorto'er og dyset den ind med bredbånds lambdasonde, skal den have et hak på choke og den starter i 1ste kick...

/Torben

Kommentar

Torben, kan du ikke skrive lidt om dit projekt, oprindelse af karburator osv. Det ser da lidt spændende ud.

Og ikke mindst, kører den bedre.

MVH

Kommentar

Projekt....

Jo - Peter, det vil jeg gerne.

jeg har opdateret min profil med lidt flere data, når jeg får bedre tid skal jeg fylde lidt mere på.
                Karburatorerne er gamle, men har ikke kørt meget, det har siddet på en gammel engelsk classic racer.

Tjek min profil der er lidt mere....

Jeg syntes faktisk den kører godt, der er meget fint træk fra helt nede fra og op til begrænseren.

/Torben

Kommentar

Working...
                X